Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 4 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 722 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2008-09-29 17:56 | |
![]() | Mer statistik! Jag tycker att det vore kul om man på sin presentation hade två till cirkeldiagram, ett som visar vilken tid man brukar spela, vilket i mitt fall skulle bli ca 85% hets, 10% stress, 3% snabb, 1% normal och 1% panik. :-) Det andra tycker jag skulle visa vilket bräde man brukar spela på, standard/klassisk, slumpad eller special. Och i överkant av Beta-fönstret, där senaste rullningen syns, där bör det också stå vilket bräde och vilket tempo rullningen lades på/i. Just nu står det "Senaste rullningen SLUTBAR, av Miss_Lobo gav 84p". Under det kan det vara en rad där det står till exempel "stress/slumpad". | |
| DennisPlz | 2008-09-29 18:00 | |
![]() | Med risk för upprepning: Mer statistik! Mer grafer/diagram! Se tidigare trådar för mina förslag. | |
| odin - Administratör | 2008-09-29 19:08 | |
![]() | Gillar statistik, och ska fixa mer. Dock att blanda in mer information högst upp på sidan blir för mycket. | |
| sanlin | 2008-09-30 14:02 | |
![]() | Ja, det vore kul med mer statistik. :) Kul att ni grejar så mycket med sidan.Ni jobbar på bra! :) Ingen större risk att denna sidan går samma grymma öde som den engelska sidan gjorde antar jag??!För det vore VÄLDIGT tråkigt!! | |
| vindsus86 | 2008-09-30 18:12 | |
![]() | jag vill fortfarande se statistik över orankade matcher... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-02 19:00 | |
![]() | Jag kom nyss på samma idé som trådskaparen om tempo och bräde (kommer iofs inte ihåg att ha läst här). Tänkte inte på cirkeldiagram (kan iofs vara snyggt), utan snarare en "Vanligast"-faktaruta (eller en sammanhängande mening med text) som uppdateras en gång per dygn. (Funktionen blir då underordnad ordlistan, precis som all statistik redan är, även om man kan visa favoritlista nånstans också). "Bamsefar spelar mest i Stress-tempo med Klassiskt bräde på tu man hand." Alternativt har man en lista med de tre (fyra?) variablerna och dess andel ("95% rankade matcher"?). Om man beräknar på antal matcher, kan det dock bli missvisande. Någon spelar Slumpad Panik periodvis men föredrar ändå Klassisk Snabb och lägger mer tid på det. Den spelaren kommer kanske ändå spela fler matcher Slumpad än Klassisk. Funktionen kanske kan göras så pass smart att den räknar favorittempo relativt realtiden. Två matcher Normal är mer än tre matcher Snabb, och då borde spelaren anges som "Normal". (Ännu häftigare om det räknades exakt på sekunden baserat på alla matchers längd i historiken, men å andra sidan är det en ganska stort statistikfel då folk blivit nedkopplade.) | |