Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade29
Mobilspel
Pågående19 504

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Paniksurr - Ej medlem längre2008-10-01 11:35
Antal inlägg: 242

Paniktiden

Att ni införde panik och att det inte längre är möjligt att dra från ett spel av taktiska skäl om inte planen passar är det bästa som gjorts här tycker jag!

Så i det stora hela är jag nöjd, förutom med en sak. Även i panik kan man gå över tiden med fem minuter (eller om det är 4,59) innan matcherna bryts. Det tycker jag är alltför lång tid, att få åtta minuter på sig i stället för fem alltså.

Och argumentet att "Men det tjänar du på" håller inte riktigt. Visst, personens poäng minskar men alla som spelat slumpat bräde har säkert varit med om att motståndaren kan tjäna ihop poängavdraget på några drag. Sker detta, med höga poänggivande drag i början, kan spelaren också sätta igång att passa en massa just för att få den andra i tidsnöd när den måste jaga.

Så jag tycker att panikmatchernaborde brytas efter åtminstone tre minuter, helst redan efter 2-2,5 minut. (Hetstiden är sex minuter, där bryts det efter fem..det vill säga en minut från dubbla tiden..då bör ju det ju vara rimligt med två minuters maximal övertid på panik)

Mj Sviskon2008-10-01 18:47
Antal inlägg: 58

Jag tycker att rullningar i panik borde vara värda minst 75 p kanske även 100 p.

Nunnelunan2008-10-01 19:04
Antal inlägg: 1172

Hur många trådar har det startats i denna fråga sista veckorna???
www.betapet.se/forum...ad id=13421

Paniksurr - Ej medlem längre2008-10-02 00:22

Du nämnde ETT exempel Nunnelunan. Har du läst den tråden? Det finns ETT inlägg i den som också tar upp att maximal övertid bör vara betydligt mindre än fem minuter i panik.

Det inlägget finns tidigit i tråden men har sedan drunknat i allt annat den tråden handlar om, för eller emot panik mest och folks erfarenheter. Det har också kommit in en del i den tråden om det där med "klassisk och standard"..

Så ge mig gärna bättre trådexempel än ett som inte alls handlar om det jag skrev om!

Bitte - Administratör2008-10-02 06:54
Antal inlägg: 24214

Halvera tiden man får dra över dvs 2,5 minut på panik ,, annars kan man ju ha mera egen minus tid än vad speltiden är

Bitte

Bitte - Administratör2008-10-02 07:02
Antal inlägg: 24214

""Tidsavdrag

En spelare kan även få poängavdrag vid spelets slut om denne överskridit den tidsgräns som gäller för det aktuella spelet. Denna tidsgräns beror av om matchen spelas som Panik! (6 minuter totalt), Hets (12 minuter totalt), Stress (20 minuter totalt), Snabb (30 minuter totalt), Normal (60 minuter totalt) eller Obegränsad (ingen tidsbegränsning).

För varje påbörjad minut över tidsgränsen bestraffas spelaren med 10 minuspoäng, utom vid tidsgränsen Panik! och Hets där spelaren får 10 minuspoäng för var 15:e påbörjad sekund.

Ett spel avslutas automatiskt om någon av spelarnas tid dras över med fem minuter."""

Läser själv just nu reglerna , alltså det är ju rätt saftiga minus i alla fall ,, det hade jag INTE koll på.

Bitte

Blamse tlött2008-10-02 07:02
Antal inlägg: 201

Håller med Mj Sviskon att rullpoängen borde höjas, för de är fasiken inte lätt o rulla i panik

vulcan2008-10-02 09:10
Antal inlägg: 7666

En minskning av tillåten övertid verkar vara en rimlig åtgärd i Panik-läget, inte minst av det skäl som Bitte tar upp.

Paniksurr - Ej medlem längre2008-10-02 11:39

Jag håller som ni förstått av tidigare inlägg helt med vulcan.

Jag döper till och med mina spel till "PANIK, inte hets" men vad hjälper det..Gång på gång möter jag spelare som förbrukar långt mer tid än vad som är tänkt och som inte sällan tjänar på det eftersom det är slumpat bräde.

Mimikryp2008-10-02 20:47
Antal inlägg: 9057

Jag håller absolut med om att man inte borde ha möjlighet till massor med minustid när det ska handla om panik...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?