Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| veggie_d | 2008-10-05 00:05 | |
![]() | omedelbar nerkoppling När jag öppnar ett spelrum sker följande: » Ansluter till spelrummet... » Anslutning upprättad. » Du har blivit nedkopplad. Varenda gång, oavsett spelrum. Jag har installerat (och installerat om) Flash Player, stängt av brandväggar, provat i Firefox och IE, testat att minimera säkerhetsinställningar. Det är en ny dator med Vista och jag har inte kunnat spela sedan jag fick den. Inga problem med någon annan site, det är bara betapets spelrum som krånglar. Någon som har råkat ut för samma sak och hittat en lösning? | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 00:25 | |
![]() | Väldigt skumt. Problemet med Flash är att varje gång någon kopplar upp så måste Flash autenticera dig genom att koppla upp på en specifik port på vår spelserver och få information. Det kan inte vara klassiska att man tror Flash Player är installerad OK men i själva verket så fungerar det inte (står faktiskt att installationen är OK ibland även om så inte är fallet). Kör du administratörskonto när du installerar det? Om du säger tidpunkt på när du försöker logga in och om du gör det i Giraffen kan jag kolla loggar också. | |
| göstabertil | 2008-10-05 01:27 | |
![]() | Har samma problem, började igår, när man trycker på ett spelrum så svarar inte servern, men ibland kommer jag in, men då avbryts matchen efter ett tag. Har aldrig haft nåt problem med detta förut. | |
| veggie_d | 2008-10-05 10:48 | |
![]() | Ja, Flash är installerat på ett adminkonto, och det funkar som sagt utmärkt på alla andra ställen. Jag provade igen nu, Giraffen kl 10.48.20. | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 11:17 | |
![]() | Vi har nyss flyttat själva .com addressen till ett nytt företag. Skulle kunna vara det. | |
| veggie_d | 2008-10-05 11:23 | |
![]() | Ok.. men det kan jag ju inte göra så mycket åt, och det förklarar inte varför det fungerar utmärkt på datorn som står en halvmeter till vänster om mig. Sade loggarna något? | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 11:24 | |
![]() | Du kan inte prova o köra en ipconfig /flush i DOS-prompten? Ska kolla loggar | |
| veggie_d | 2008-10-05 11:37 | |
![]() | Du menar /flushdns? Testade, funkar fortfarande inte. En halvmärklig detalj är att jag inte har några problem med att komma åt betapet i browsern, men får 100% packet loss när jag pingar (oavsett om resolvar adressen eller anger den direkt). Kanske är någon Vista-grej iofs. | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 11:40 | |
![]() | Nja, kör firewall på burkarna och blockar pings :-) | |
| veggie_d | 2008-10-05 11:41 | |
![]() | Ah, inte SÅ märkligt då =) | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 11:56 | |
![]() | Håller på att ta hem loggfilen som tyvärr är ~2GB. Återkommer under dagen :D | |
| veggie_d | 2008-10-05 12:05 | |
![]() | Oj. Ok, men jag ska försöka klara mig under tiden. Hoppas den visar något som kan lösa problemet i alla fall :) | |
| göstabertil | 2008-10-05 12:44 | |
![]() | oj, nu fick jag spela i fem minuter innan det sprack. | |
| odin - Administratör | 2008-10-05 14:35 | |
![]() | Har nu kollat på din logg och det är extremt skumt. I princip säger vårt säkerhetssystem ifrån fast jag förstår inte varför :-). Måste kika i vår källkod. | |
| veggie_d | 2008-10-05 16:29 | |
![]() | Funky. Jag är inte betrodd, helt enkelt! :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-05 16:35 | |
![]() | Veggie_d .. Det måste vara efter dit skämt i main här om kvällen du har bannat dig själv ju ,, =)) Bitte | |
| göstabertil | 2008-10-06 19:04 | |
![]() | nu hann jag spela en match plus hann lägga nästan ett ord i nästa match innan det bröts. Nu fär man vänta ett par timmar innan jag kanske hinner spela en match. | |
| odin - Administratör | 2008-10-06 21:41 | |
![]() | Veggie_d's problem har ringats in och det skall åtgärdas. Tråden stängs. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.