Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guffi | 2008-10-05 19:49 | |
![]() | Nedloggning! Nu har jag flera ggr beklagat mig över att jag blir nedloggad så ofta. Jag har fått rådet att byta dator p.g.a. att den är gammal. Jag har inte trådlöst. Nu har jag följt rådet och skaffat en ny dator men problemet med nedkoppling återstår. I mitt senaste spel blev först jag nedkopplad en gång och min motspelare 4 ggr. Någon sa att det kan bero på min dator att motspelare blir nedkopplade. Så vad säger expertisen nu!!! | |
| bittis | 2008-10-05 20:06 | |
![]() | Kan bara konstatera att jag har samma problem sen en tid tillbaks. Tror det började efter panik infördes. | |
| emmylicious | 2008-10-05 20:59 | |
![]() | det har inget med datorn att göra.. det är din internetuppkoppling antagligen.. | |
| Guffi | 2008-10-06 02:24 | |
![]() | Tidigare har jag fått höra att det beror på min dator. Detta problem har jag inte i något annat spel eller i övrigt. Jag tycker att så många här klagar på utloggning att det kanske beror på Betapets server. Problemet gör att man missar en massa tid i spelet. Det tar olika lång tid att komma in igen. | |
| monk - Administratör | 2008-10-06 09:58 | |
![]() | Guffi: Om det är Betapet-servern som tappar internetuppkopplingen så kommer alla som är inloggade att loggas ut. Detta händer väldigt sällan, och då brukar det bli ett herrans liv i forumet efteråt.. ;-) Jag skulle tro att felet beror på din och din motståndares uppkoppling. Om du kör andra program samtidigt (t.ex. Messenger, så borde du kunna se om även det kopplar ner samtidigt)... | |
| werigo - Ej medlem längre | 2008-10-06 10:03 | |
![]() | Hos mig händer det aldrig iaf,eller nån enstaka gång har det väl hänt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-06 10:14 | |
![]() | Jag skulle tro att Guffi inte menar nedkoppling från internet eller ens utloggning från Betapet, utan helt enkelt nedkoppling från ett pågående spel i ett rum. Jag hade det problemet när jag körde trådlöst men sedan jag började använda kabel har jag inte haft några problem. Nu är ju inte det ditt problem, Guffi, men kan det vara så att du inte har ett särskilt snabbt eller stabilt internet? Det kan hända att anslutningen hickar till och då åker du ur ett spel utan att exempelvis andra internetanslutna program (som messenger) påverkas. | |
| lellemor | 2008-10-06 10:15 | |
![]() | När det har hänt . Har telefonen ringt då . det vet jag en som har problem med. | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-06 10:43 | |
![]() | Har funderat mycket på detta fenomen och det verkar som om Betapetspelrum, 'är extremt känsligt för att man tappar sin internet uppkoppling bara någon microsekund, mycket känsligare än andra program. men som sagt problemet ligger nog hos mig/oss tyvärr,, Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-10-06 10:56 | |
![]() | Lellemor, det fenomenet tror jag inte gäller adsl eller bredband, utan bara uppringt modem. Men visst, är ju ingen expert. | |
| monk - Administratör | 2008-10-06 12:39 | |
![]() | Jo, msn t.ex. reconnectar ju automatiskt vilket inte Betapetrummen gör, så om det handlar om nån kort sekund kan det vara svårt att upptäcka. Det bästa sättet för att utesluta att felet inte beror på internetuppkopplingen tror jag är att använda en IRC-klient (t.ex. mIRC) och koppla upp sig på en chattserver. De är extremt känsliga för om uppkopplingen går ner vilket man märker direkt. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-06 12:45 | |
![]() | Nedloggning? Nytt spännande svengelskt ord! | |