Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:18 | |
![]() | Enbart 3 byten per spel? Hej, vore det inte spännande att ha spel där man bara får byta tre gånger per spel? | |
| swizzyhotcat | 2008-10-12 17:22 | |
![]() | Ja varför inte, vore en kul grej. Dom införde ju Panik, så varför inte ett spel med bestämt antal byten. Go for it. | |
| emmylicious | 2008-10-12 17:23 | |
![]() | usch nej, inte för att jag byter särskilt ofta... men ändå | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:24 | |
![]() | Ja, väldigt. Särskilt spännande om man drar ställ som FBHGKLJ eller AACOUZV efter varandra direkt. Skämt åsido.. Det är en intressant tanke, men jag tycker nog inte det vore en bra idé att omsätta i praktiken. Många försöker nog byta så lite som möjligt ändå. | |
| emmylicious | 2008-10-12 17:25 | |
![]() | Precis, håller med Q-tile. Man förlorar ju poäng på att byta gång på gång ändå så jag tror nog också man försöker byta så lite som möjligt. | |
| Sotsvart86 | 2008-10-12 17:48 | |
![]() | Tror inte alls på den idén. Det som jag tror skulle hända är att personen i ledning vid låsta lägen kommer att passa i stället för att lägga även om den har möjlighet och på så sätt tvinga den andra att byta. Även antalet pass på slutet lär nog öka rejält och det lär ju bara glädja den som är i ledning. | |
| vulcan | 2008-10-12 17:58 | |
![]() | Normalt ska man inte behöva byta mer än 3 gånger i en match. Händer mig kanske en match på 100 att jag tvingas till fler. Om man har som standardtaktik att byta fler gånger än tre så är det nog bättre att lägga om taktiken. | |
| ANDERStG | 2008-10-12 18:08 | |
![]() | "A game in which players have not had two or more exchanges each is either a badly played game or one of those rhythmic games where words seem to flow like free wine" - Michael Goldman (British National Winner 1977) Vill du kommentera den här auktoriteten, Vulcan, eller hänvisar du bara till skillnaden i ordlista? | |