Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tommy 1979 | 2008-10-13 14:31 | |
![]() | Mozilla Firefox = oförenligt med Betapet? Så här ligger det till: jag har två alternativa webbläsare, dels Mozilla Firefox, dels Internet Explorer. När jag använder Firefox så kan jag inte komma in i något av rummen och spela, utan möts av följande besked: Servern svarar inte. Prova ett annat spelrum, om det inte fungerar kan det bero på att du sitter bakom en brandvägg. Se "Vanliga frågor" på hemsidan! När jag använder mig av Internet Explorer så fungerar det däremot som det ska. Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand :-) | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-10-13 14:42 | |
![]() | Första gissningen är att din brandvägg har inställningar per applikation och att den är konfigurerad för att släppa igenom trafik på de aktuella portarna till IE men inte till Firefox. Antingen har du själv ställt in att IE ska få prata med spelrummens portar (genom att svara på frågor från brandväggen) eller så har IE högre standardrättigheter att skicka och ta emot trafik än Firefox. De portar man ska öppna i brandväggen finns listade nånstans här under hjälp eller support. Eller så har du någon säkerhetsinställning i Firefox som hindrar trafiken. Jag kör själv inte Firefox så jag har ingen koll på hur de inställningarna skulle kunna se ut. | |
| guranboy | 2008-10-13 14:43 | |
![]() | hmm underligt själv använder jag bara firefox och detta utan problem så det är någon inställning som inte stämmer | |
| guranboy | 2008-10-13 14:46 | |
![]() | har du testat att lägga in flash player en gång till | |
| Rapé1 | 2008-10-13 14:47 | |
![]() | Firefox 3 fungerar hur bra som helst för mig... | |
| david_i | 2008-10-13 15:07 | |
![]() | Testa att töm cachen. Tryck ctrl+shift+delete och "rensa nu". | |
| Tommy 1979 | 2008-10-13 15:57 | |
![]() | Provade david_i:s förslag, det hjälpte. Tack! | |
| DennisPlz | 2008-10-13 20:35 | |
![]() | Mozilla Firefox = funkar ypperligt | |
| göstabertil | 2008-10-13 22:38 | |
![]() | Har provat david_i:s förslag, det hjälpte inte det heller! | |