Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade22
Mobilspel
Pågående21 674

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lilla Blå2006-03-03 16:03
Antal inlägg: 37

Börja med att passa.
Spelade ett slumpat spel där det var motståndaren som fick första draget. Då det inte var ett fördelaktigt läge att börja i så valde han att passa för att i stället få chansen på andra draget (min tolkning). Jag valde själv då att passa och det hela slutade med att vi passade oss ut ur spelet utan att någon lagt något ord. Det hela slutade med att jag förlorade matchen och ratingen sjönk med sisådär 160 p.

Blev lite förvånad då jag trodde att den som valde att inte göra sitt drag i första hand i denna typ av dilemma skulle förlora matchen. Någon som vet vad som gäller?
 
Blue Ztar2006-03-03 17:07
Antal inlägg: 1065

Eftersom båda spelarna passade tre gånger så är den ena inte mer skyldig än den andra.
Att det var du som förlorade beror på att dina brickor på stället var mer värda än motspelarens, dvs du hade flest minuspoäng när matchen slutade.
Å andra sidan har du tjänat mycket rating på att dina motspelare har gett upp i fem av dina tolv senaste matcher. Så att du förlorade lite ranking gjorde kanske inte så mycket. Det är bara att hoppas att du tar igen det snart.
 
Lilla Blå2006-03-03 18:29
Antal inlägg: 37

Ok då fattar jag hur det hänger ihop och behöver inte fundera på det mer. Nej rankingen spelar ingen större roll. Jag jobbar på % vunnena matcher.
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-04 17:23
Antal inlägg: 255

Det kanske var så att personen inte kunde lägga några ord. En gång fick jag börja med vd.
 
GM Flash - Ej medlem längre2006-03-04 18:07
Antal inlägg: 255

Eller han kanske hade en rullning på g som bara behövde en bokstav.
 
Lilla Blå2006-03-04 19:27
Antal inlägg: 37

Kan så vara, men byter man inte då istället för att passa?
 
stoja2006-03-04 21:04
Antal inlägg: 8

Kan ju ha varit på åtta bokstäver
 
Lilla Blå2006-03-05 01:07
Antal inlägg: 37

Ja det finns säkert en uppsjö av olika tänkbara scenarior och inget är omöjligt. Men motspelaren gick trots allt inte lottlös ur spelet och jag fick svar på min fråga av Blueztar.
 
myran_64 - Ej medlem längre2006-03-05 14:35
Antal inlägg: 3157

Men om motståndaren passar först varför fortsatte du då att passa? Även om man ger motståndaren ett bra läge, till och med guldläge, så är väl det roligare än att bara passa ut sig? Oftast tar man ju igen poängen, speciellt när man spelar slump.
Men jag har oxå märkt att en del byter eller passar när dom inte kan lägga utan att öppna för mig, vilket jag tycket är lite fegt för ofta så låser dom hela spelplanen genom att inte lägga.
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?