Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 517

Forumkategorier

Användare Inlägg  
RedAlert2008-11-19 16:32
Antal inlägg: 58

Om ens motståndare blir nerkopplad
Passade mig nyss ur ett hetsspel för att min motståndare blev nerkopplad. Tänkte att jag automatiskt skulle vinna spelet, men jag förlorade, svindlande 135 i rating minus.

Tänkte att det måste vara nåt fel tills jag kom på att det måste gå fem minuter. Då undrar jag, borde man inte korta den tiden i hetsspel? Det är ju ändå betydligt mycket mer sportsligt att passa när nån är nerkopplad än att lägga en massa ord för att komma upp i fem minuter?

Prytte2008-11-19 16:40
Antal inlägg: 357

du kan ju låta tid gå när det är din tur med så kommer du upp i dom där fem minutrarna ;)

Q-tile - Ej medlem längre2008-11-19 16:45
Antal inlägg: 1319

Om man väljer att passa sig ut, istället för att låta tiden ska man lämpligen se till att med marginal ha högsta poängen, eftersom man själv får avdrag för brickor på handen. Nerkopplingen hinner ju inte få inverkan om man passar sig ur partiet innan tiden går ut för den som blivit nerkopplad.

Låter man dock de fem minuterna gå får man själv inget avdrag för brickor på hand, eftersom matchen räknas som uppgiven av motståndaren.
Den som kopplats ner i mer än fem minuter kan således inte heller vinna matchen i kraft av högre slutpoäng.

RedAlert2008-11-19 16:48
Antal inlägg: 58

Jo det är klart... det är väl faktiskt jag själv som skulle tänkt på de fem minutrarna. Lätt att vara efterklok och surt sade räven! :)

zolen2008-11-19 17:42
Antal inlägg: 18

måste man passa ur ett spel när medspelaREn är nedkopplad, jag försöker att lägga ord medans det är min tur sen vänta ut tiden på den andre. de går lika bra tror ja tjao

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?