Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 550

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Flingis2008-11-19 20:18
Antal inlägg: 1

En paradox?
Satt och spelade och så blev jag plötsligt nedkopplad. Tryckte på fönstret och allting verkade vara normalt. Bortsett från att min motståndare inte lade någon bricka. H*n var på -13 minuter när jag tröttnade och gav upp väntan. Försökte skriva snabbmeddelande men det gick inte. Inte heller att göra paus i spelet. Jag antar att när jag ofrivilligt kopplade ner så tog någon "min" plats i Valrossen-spelrummet och så var 200kvoten fylld så när jag försökte fortsätta mitt spel efter nedkopplingen så gick det inte rent praktiskt för servern att fixa det.
*gissar*

vulcan2008-11-19 20:55
Antal inlägg: 7666

När motspelarens klocka tickar på det viset så är det en indikation på att du kan ha tappat kontakten själv. Ibland blir omständigheterna kring en nedkoppling såna att du tyvärr inte får något meddelande om nedkopplingen. Verkar nåt mystiskt är det bästa att göra ett test genom att skriva typ (test) i spelchatten. Händer inget så är du nedkopplad och det du ska göra då är att stänga ner fönstret helt, uppdatera den webbsida med Betapet och sen logga in igen i samma spelrum. Även om det är fullt så känner spelrummet igen dig att du har ett pågående spel och du ska därför bli insläppt.

vulcan2008-11-19 20:56
Antal inlägg: 7666

Har man tappat kontakten med sitt spel blir man alltså aldrig automatiskt påkopplad igen, utan måste logga in manuellt i spelrummet på nytt.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?