Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-28 07:53 | |
![]() | Kapa andras användare Eftersom det enligt uppgift ska ha förekommit att personer här kan kapa andras konton blir jag som ganska datorokunnig lite orolig. Hur många konton har blivit kapade, och är det "bara" kontona som blir det eller gör personen mer skada på de drabbades datorer? Det enda jag fått höra är att man inte skulle klicka på en länk, men har Betapet upptäckt många sådana där länkar? Känns ju lite otryggt. | |
| vindsus86 | 2008-11-28 07:58 | |
![]() | som jag hörde så var det en övervakare som öppnade något mail från kaparen så kaparen kom in på övervakarens konto, sen gjorde väl all skada därifrån eller något. så förklarade personen i fråga: "han gjorde nåt script som han lyckades baka in i ett betamail så när jag öppnade mailet skickades min cookie till honom så han loggades in som mig" tror dock aldrig han fick veta lösenordet och så. så.. ja. | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-28 08:00 | |
![]() | Tack Vindsus...Tur jag bara öppnar mail från bekanta då! (Borde lagt detta under "Support") | |
| monk - Administratör | 2008-11-28 13:20 | |
![]() | Det var en säkerhetsbrist som åtgärdats. Det ska längre inte vara möjligt att kapa någons konto eller att utnyttja de som tidigare kapats. | |
| _abc_ | 2008-11-28 13:29 | |
![]() | Skönt att höra. Någon värd kanske borde lägga ut en klistrad tråd under snack och säga det så folk hittar tillbaka. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-28 13:33 | |
![]() | Paniksurr, en viss person var blixtsnabb att varna för hackarens konto vilket förhindrade förödelse. Du ifrågasatte detta initiativ igår, men det är okej att erkänna när man har fel. Prova! | |
| Mouche - Administratör | 2008-11-28 13:37 | |
![]() | Jag tycker att SylviaPlath är värd all beröm och stort tack för att hon var observant och snabb att reagera. =) mvh Mouche | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-28 13:40 | |
![]() | Åh, tack! :) | |
| _abc_ | 2008-11-28 13:48 | |
![]() | Instämmer, bra uppmärksammat där! | |
| monk - Administratör | 2008-11-28 13:49 | |
![]() | Det var några trådar som raderades i samma veva, men de är tillbaka nu.. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-28 13:53 | |
![]() | Tack så mycket! Betapetare, förenen eder! :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-28 13:58 | |
![]() | Bra jobbat alla användare, värdar och inte minst Admin Bitte | |
| Paniksurr - Ej medlem längre | 2008-11-28 14:14 | |
![]() | SylviaPlath, om du hade läst vad jag skrev i chatten sedan (sedan du bland annat sagt åt mig att"håll käft idiot") så hade du sett att "Men då var det ju bra. Det jag undrade över var att det stod "tror" i den tråd där en betapetare angavs, inte att "vi vet säkert")... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-28 14:18 | |
![]() | Jag har aldrig kallat dig idot, någon måste ha kapat dina ögon. Du fortsätter alltså med din dryga ton? Trist att vara så snål. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-28 14:20 | |
![]() | Du gjorde ett superjobb Sylvia och rädda mej från att bli kapad!!:-) | |
| vulcan | 2008-11-28 14:21 | |
![]() | Så ja barn. Frid på jorden, hackaren är oskadliggjord och snart är det jul. Det kanske inte riktigt är "we shall overcomeläge", men inte långt ifrån ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-28 14:21 | |
![]() | Hade jag skrivit att jag visste, hade det varit direkt olämpligt av mig. Det var ju bara min slutledningsförmåga som fick mig att ana ugglor i mossen. Tora_Borg var snarlikt hackarens förra namn Ted_Borg, och hans sätt att uppmana folk att klicka på länken kändes skumt. | |
| T Sheringham - Ej medlem längre | 2008-11-28 14:53 | |
![]() | Skön kille. | |
| ANDERStG | 2008-11-28 15:00 | |
![]() | Ska han (/hon) inte straffas då? Jag menar, han har ju stängt av folks spelkonton och skrivit oanständigheter i forumet med andras användarnamn. Tänk så mycket psykisk vånda och osäkerhet han skapat. Jag har redan hört om flera som bokat in sig på terapi p g a det skedda. Nu bör vi skapa prejudikat som visar att så här, så här får det inte gå till. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-28 18:46 | |
![]() | Bokat in sig på terapi! :D | |