Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade30
Mobilspel
Pågående21 747

Forumkategorier

Användare Inlägg  
snurrman2006-03-13 06:21
Antal inlägg: 21

Snittpoäng
De finns ranking och match liga men går det inte att införaen snittlista i poäng per match alltså de poäng man får i varje match adderat med kanske 20+ matcher och sen splitta det så man får ut en snitt poäng? tycker jag låter mer väsentligt än vem som har spelat flest matcher i a f
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-03-13 09:34
Antal inlägg: 192

Det har ju talats om en mer omfattande statistik tidigare, men jag antar att det är tidskrävande.
 
snurrman2006-03-14 04:58
Antal inlägg: 21

jo det är lite jobb att lägga in men när det väl är inlagt ska det inte vara alltför stora problem vet dock inte hur pass duktiga programmerna är här inne. de har gjort ett väldigt bra jobb dock
 
Froad2006-03-14 08:59
Antal inlägg: 13

Men är det verkligen relevant när det skiljer så otroligt mycket i poäng beroende på om man spelar slumpat eller inte? Det finns ju de som endast spelar standardbräde och då blir ju de ganska förfördelade..
Hmm..förfördelade....ska försöka lägga det ordet...
 
Legobiten2006-03-14 11:13
Antal inlägg: 617

Dessutom blir det missvisande när motståndaren eller man själv blir nedkopplad och matchen avbryts. Eller när någon avbryter.

Froad: FÖRFÖRDELA går fint att lägga :)
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-03-14 12:41
Antal inlägg: 16806

Froad: En snittliga över samtliga 3 bräden vore nått, högsta snitt under standard, special, och slumpat.. då blir det ju mer finfördelat o rättvist, sen är det säkerligen väldans svårt att genomföra för dessa programmerare.. ;)
 
Froad2006-03-14 13:57
Antal inlägg: 13

Ja, så som du beskriver det saittam så skulle det vara intressant....
Som programmerare kan jag bara rent spontan säga att det inte borde vara svårare att programmera än de andra ligorna. Är grymt impad över hur de har skapat spelbrädet och de olika rummen i flash...vore kul att lära sig den tekniken..
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?