Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2008-12-01 11:48 | |
![]() | Förbannad söker äkta panikspelare.... Så döper jag numera mina spel till. Annars till "Endast riktiga panikspelare!" Anledningen: Åtta av tio gånger råkade jag ut för spelare som gick över med mer än 30 sekunder, inte sällan över både en och två minuter och i vissa fall bröts matchen för att de inte klarat sig ens på 4,59 sekunders övertid. Jag trodde meningen med panikspelandets införande var att vi som kan spela fortare skulle få ett spel gjort för oss. Jag tror inte att jag är ensam om att tycka att det är trist att spela mot tidsöverskridare. Har det gjorts någon utvärdering av panik? Har det försts seriösa diskussioner mellan de ansvariga att begränsa maxtiden? De förslag jag fått från spelare när jag påpekat att "Jag skrev tydligt att jag sökte panikspelare och hade jag vetat att du skulle gå över tiden med så mycket" så är svaret "sluta acceptera då"...Hm, hur ska man hinna kontrollera att personen kan spela panik? Vet att det finns trådar som tar upp det här med panikspelandet, men blev så arg i går efter att "nio av tio" spelare som gick in i mina spel gick över tiden med 27 sekunder eller mer! | |
| shoppa | 2008-12-01 11:52 | |
![]() | Så du menar på fullt allvar att du är förbannad?Men herregud...och att du aldrig har gått över tiden någon gång?Jag har fått hjärnsläpp ett par ggr,men det är ju tjusningen när man vill ha ut en rull,men det kan ju kosta en del....Du tjänar ju på det då...förstår dej inte...?? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-01 11:53 | |
![]() | Det finns bättre saker att bli förbannad på. | |
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2008-12-01 11:59 | |
![]() | Shoppa, att gå över tiden ibland är helt okej..Men nu pratar jag om sådana som gör det gång på gång...Det finns ju HETS som passar dem. Ja, jag blir förbannad när jag tvingas spela något jag inte vill. Tar jag fram ett Monopol vill jag inte sitta och tvingas till Plockepinn heller. Någon skillnad är det väl ändå mellan panik och hets? Eller borde vara för varför infördes panik? | |
| Bitte - Administratör | 2008-12-01 11:59 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=14367 Finns lite i denna tråd kring frågan paniktiden Bitte | |
| Zampano | 2008-12-01 11:59 | |
![]() | 27 sekunder! bränn dem på bål | |
| gresa | 2008-12-01 12:02 | |
![]() | Håller med Vit, allt för många drar över på tiden vid panik. Gör man det varje gång kanske man ska överväga att spela hets istället. Det är irriterande för den som verkligen vill spela panik, samt att man förlorar i tidsavdrag på att gå över tiden. Tyvärr inte så många poäng som försvinner, men ändå. | |
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2008-12-01 12:07 | |
![]() | Jag skrev nio av tio gick över med 27 sekunder eller mer. Observera "mer". | |
| The_Viking | 2008-12-01 12:11 | |
![]() | *Suck* | |
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2008-12-01 12:15 | |
![]() | I brist på annat har jag nu gått över till obegränsad och talar om INNAN att det handlar om "tre dygns spel". Detta borde vara helt okej att spela eftersom det är okej att gå över tiden med så mycket i panik! Fördelen med obegränsad är att man slipper sitta och vänta på att motståndaren ska lägga utan kan äta, jobba, sova och en massa annat under tiden. | |
| micro113 | 2008-12-01 12:22 | |
![]() | Vilket strunt Jag gillar panik ibland -- gillar stressen -- men klarar ofta inte att hålla tiden... Avskyr att spela med folk som tar spelet på blodigt allvar.. | |
| boffertomte | 2008-12-01 12:38 | |
![]() | Det är dösvårt att spela panik, men det finns inget sätt att träna utan att spela. | |
| Annacondan | 2008-12-01 13:03 | |
![]() | men jag förstår dig, Vit_Velvet. Panik är panik, varför spela det när man inte ens håller tiden för hets. | |
| pokons | 2008-12-01 13:05 | |
![]() | Håller med boffertomte! och tänk vad grym man blir på hets efter! Ärligt det är ju inte livet som gäller | |
| hedddan | 2008-12-01 13:23 | |
![]() | jag går själv över tiden en del ibland, men inte mycket. jag lägger hellre korta ord fort. det kan också ge mycket poäng. det jag blir förbannad på är om man spelar stress exempelvis. hur kan folk ta 1-2 minuter på sig att lägga ett ord på tre bokstäver? | |
| Måns_E | 2008-12-01 13:28 | |
![]() | Kanske för att man vill fundera på alla olika ställen man kan lägga ett ord? Hur kan man bli förbannad på det? Om man spelar stress så spelar man ju med sådanna tidsramar, om man inte gillar att folk tänker 2 minuter på ett drag skall man inte spela stress. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-01 13:33 | |
![]() | Spar på krutet till någonting viktigare att bli förbannad över. | |
| skopolamin - Ej medlem längre | 2008-12-01 13:34 | |
![]() | som snabbspelare är jag förbannad på panik rent allmänt...det blir sån inflation i rankingen, och min egen ranking som stod sig ganska bra tidigare, är nu föga imponerande. jag drömmer inte längre om topplistan. (okej pokons, det är inte livet som gäller ;) | |
| Mirr | 2008-12-01 13:42 | |
![]() | Det är inte hela världen nej, men varför då ha olika tidsspel. Jag gillar snabba spel men klarar inte panik därför väljer jag inte det. Om man inte är särskilt bra på slalom så väljer man väl inte svart backe eller?! Man måste tänka på motspelarna också. När jag vill träna hets eller panik så startar jag ett spel och skriver det att jag inte riktigt kan. | |
| Vit_Velvet - Ej medlem längre | 2008-12-01 13:58 | |
![]() | Måns_E "Om man spelar stress så spelar man ju med sådanna tidsramar, om man inte gillar att folk tänker 2 minuter på ett drag skall man inte spela stress." Håller med om det. Att man bör ta hänsyn till vilka tidsramar som de olika tidsalternativen har. Jag spelar nu obegränsad "tre dygns spel" och anpassar mig efter det. Men det är svårt..72 timmar ska det alltså ta...36 timmar per spelare om man delar det jämt. Men hur många drag räknar man i genomsnitt med att det är på en match? | |