Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 550

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tokstollan2008-12-01 20:23
Antal inlägg: 110

Ny funktion i spelet
Jag skulle vilja föreslå de som ordnar det för oss här på Betapet en sak:

När jag spelar vill jag gärna hitta någon med ungefär samma ranking som jag själv. Det har förstås att göra med att spelet blir roligare om man är på ungefär samma nivå. Först och främst handlar det om det.

Om man bara skapar ett spel så försöker ofta personer med bra mycket lägre rating ansluta. Säger jag heller inget om. Men om man då försöker skriva som en förutsättning (när spelet skapas) att den som ansluter ska ha minst en viss rating - så verkar de flesta inte notera eller bry sig om det i alla fall.

Det leder till att man får sitta och neka och neka och neka spelare. Det blir tröttsamt. För det slutar ju inte med att jag "ändå" spelare mot någon som jag tycker har för låg rating.

Så mitt förslag är:

Inför en funktion som ger möjlighet att villkora spelet med en viss minsta rating hos den som ansluter. Om då någon som inte uppfyller "kraven" försöker ansluta så ska den inte kunna komma in i spelet. Och den som skapat spelet slipper neka, neka - och neka igen.

Något att fundera på?

remvanrijn2008-12-01 20:28
Antal inlägg: 16492

låtersom det selektiva urvalet .

Pococurante2008-12-01 21:28
Antal inlägg: 725

Har sett den funktionen på flera andra spelsidor och det verkar ha fungerat helt okej. Något att fundera på!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?