Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 565 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| villandemo | 2009-01-05 17:49 | |
![]() | Behöver förklaringar Jag är alldeles ny på den här sidan och tycker att det är en rolig sajt, men som gjord bara för experter. Det finns ingen förklaring till konstiga orsaker till att ett ord inte godkänns. Vad betyder t.ex "Brickorna du lagt in är ej i rak linje med varandra"? Ord som finns med i SAOL, som ex.vis "eget" blir inte godkänt. Dåligt!! Var kan man få kontakt med handhavarna? villandemo | |
| HannahWred | 2009-01-05 17:50 | |
![]() | Kolla under fliken Vanliga frågor...det kanske hjälper. | |
| HannahWred | 2009-01-05 17:51 | |
![]() | kolla även under Spelregler... =) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-05 17:51 | |
![]() | Att brickorna inte ligger i rad är en ganska bra förklaring i och för sig, eftersom det står exakt vad du gjort för fel. Frmodligen har du lagt ngn bricka på spelfältet som du inte ser. Tryck på "rensa" och lägg ut brickorna på nytt. | |
| Sotfinger | 2009-01-05 18:19 | |
![]() | I alla spelrum utom Musen och Grisen gäller SAOL som rättesnöre. Det innebär bl a att orden ska vara i sin grundform. "Egen" är i detta fall grundformen medan "eget" är en böjning. | |
| The_Viking | 2009-01-05 18:28 | |
![]() | När jag började spela så var jag pundig och hade knappt aldrig ens sett ett scrabble spel på bild men jag hade då inga större problem med att förstå. Det jag inte riktigt fattade lärde jag mig genom att läsa igenom förklaringarna på sajten. Så mitt tips är att LÄSA! | |