Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-03-22 02:34 | |
![]() | Måste spela med övervakare? Finns det någon inofficiell regel att forumvärdar kan kräva att få spela mot någon? Har funderat på det här ett tag, men valde då att inte fråga eftersom det skulle kunna vara utpekande mot forumvärden (och då kan´ju saker och ting hända), men det är tråkigt när forumvärdare skäller för att man inte vill spela mot just den personen och när den då påpekar "du bör spela mot mig, ser du att jag har ett plus framför i nicket?" så börjar jag undra. | |
| emmylicious | 2009-03-22 02:51 | |
![]() | Det vet jag inte, men jag vet att man inte kan neka spel- och forumvärdar. | |
| Xe13 | 2009-03-22 02:57 | |
![]() | Varför kan man inte det? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-22 03:15 | |
![]() | man kan ju undra varför en forum- eller spelvärd skulle envisas med att spela mot just en särskild person. Hur som helst så kan man ju alltid lämna om man inte nekar en spelare. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2009-03-22 04:42 | |
![]() | Det är en rätt märklig funktion att värdar inte kan nekas, vad jag vet är det något som hängt kvar sen begynnelsen helt enkelt. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-22 07:44 | |
![]() | Tror funktionen är till för om vill prata nån till rätta skall de ej kunna sparka ut os... | |
| LittleAnnie | 2009-03-22 08:21 | |
![]() | Men forumvärden kan väl ändå inte kräva att han/hon ska acceptera ett spel mot honom/henne bara för att personen i fråga är forumvärd? citat: "du bör spela mot mig, ser du att jag har ett plus framför i nicket?" Man får väl välja även där om man vill spela eller ej?! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-22 09:04 | |
![]() | Den funktionen bör givetvis ändras. | |
| nånannan | 2009-03-22 09:06 | |
![]() | Är ganska övertygad om att inte forumvärdarna använder funktionen till att "tvinga" till sig spel. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-22 09:13 | |
![]() | Den bör ändras ändå, jag ser ingen anledning till funktionen. Om en övervakare vill prata med spelaren i fråga kan den göra så via pm. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 09:18 | |
![]() | ""odin - Administratör 2008-08-08 18:58 För att de skall kunna gå in i spel o diskutera utan att bli sparkade. "" Jag har hittat flera trådar i samma ämne och Odin säger samma sak i dom Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2009-03-22 09:23 | |
![]() | Att funktionen finns där är inget jag uttalar mig om men till saken hör att vissa inte kan ta emot PM av en eller annan anledning så PM är inget bra alternativ. Men ingen behöver spela mot någon de inte själv -vill- spela mot och om en spelare säger "nej tack" så är det alltså något värden ifråga måste acceptera utan diskussion. Om en värd inte accepterar ett hövligt Nej så är spelaren ifråga mer än välkommen att maila eller PM:a en kopia på det hela till mig, annan värd eller till abuse@betapet.com Alla måste nämligen inse, och acceptera, att man själv har rätten att välja den man önskar spela mot! Mouche | |
| Zickzacker | 2009-03-22 09:27 | |
![]() | om man inte vlll spela kan man inte bli tvingad, så lätt är det. | |
| odin - Administratör | 2009-03-22 10:52 | |
![]() | Mouche och zicksacker har helt rätt. Sen tycker jag ni drar lite för stora växlar kring den funktionalitet som förhindrar medlemmar från att sparka spelvärdar. Det är inte till för att missbrukas utan för att vi skall kunna tala medlemmar till rätta. Om någon spelvärd missbrukar funktionen får denne givetvis tillsägelse/förlorar spelvärdsskapet. Jag ser personligen inga problem med den funktionen även om jag inte använt den mer än ett par ggr. | |
| hw65igen | 2009-03-22 11:00 | |
![]() | Men, snälla.. ta bort funktionen för helvete... Det är ett uttyck för maktuttövning och har ingen funktion. Ta bort skiten så kan vi ha kul i stället... | |
| mrperfect | 2009-03-22 11:02 | |
![]() | Ja men det hade ju en funktion, ifall en spelvärd behöver snacka med någon och denne inte kan använda PM funktionen...stod det ju :) | |
| emmylicious | 2009-03-22 11:08 | |
![]() | Nu känns det som om jag omledde tråden lite, för tror inte riktigt det här var vad Pst19 var ute efter :P Men jag måste ändå kommentera en sak ang. den där funktionen, spelaren i fråga kan ju alltid lämna spelet istället, och på så sätt undvika det som skrivs till honom/henne. | |
| Prositi | 2009-03-22 11:38 | |
![]() | .....alla är lika värda....pyttsan | |
| Skugga | 2009-03-22 11:47 | |
![]() | Nej, alla är inte lika värda, och behandlas inte därefter heller, någonstans i samhället, varför finns det sådana överdrivna förväntningar på att Betapet skall vara ett overkligt under av övermänsklig demokrati? Lev i verkligheten... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 11:57 | |
![]() | Skugga, det ligger ngt i det du säger (även om det är sorgligt). Men om man säger nej tack och det accepteras, måste det ju inte vara en så stor grej? Eller är det principen som stör? | |