Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 691 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jacob_Flygar - Ej medlem längre | 2009-05-12 17:41 | |
![]() | Är någon regeländring på gång? Jag VET att det här har varit uppe förut och då var ett av svaren i tråden (från en admin eller övervakare) att det var en problematik som diskuterades bland de "inre". Sedan dess har inget hörts av, så jag frågar igen. För det några diskussioner om det även i fortsättningen är tänkt att folk av taktiska skäl ska kunna se till att panikmatcher avbryts långt i förtid och tjäna på det? Dessutom så att motståndaren inte ens får använda HELA sin tid. Det känns lite konstigt när det står att panikmatcher ska vara 6 minuter långa om det är två spelare fördelat på tre minuter var (utan övertid alltså) när det i själva verket kan vara 6 minuter fördelade så att ena spelaren får använda fem minuter och och den andra bara en! I alla fall tycker jag det är fruktansvärt irriterande när panikspelare når upp i maximal övertid och 1) Vinner i rating 2) Också har fått använda den TID som var menat för mig (den tid jag har kvar fryser ju inne) | |
| vulcan | 2009-05-14 13:47 | |
![]() | Jag har formulerat ett förslag på hur det ska hanteras som programmerarna har tittat på. Det står på deras åtgärdslista, men jag kan inte svara på när det kommer att införas. Vårt synsätt är dock att det här är ett hål som ska täppas till. | |
| Jacob_Flygar - Ej medlem längre | 2009-05-14 13:54 | |
![]() | Tack vulcan. Det var goda nyheter! | |
| vulcan | 2009-05-14 14:35 | |
![]() | förtydligande: Hanteringen i Beta ligger inte i linje med Scrabbleförbundets regler för tidsöverdrag. Enligt de sistnämnda innebär maximalt tidsöverdrag alltid förlust av matchen, detta oavsett om man skulle leda med 635-115 eller nåt. Den förlorande spelaren ska registreras för en förlust med MINST 150 poäng. | |
| Jacob_Flygar - Ej medlem längre | 2009-05-14 14:39 | |
![]() | Men HÄR är det i alla fall tänkt att den som drar över tiden ska förlora åtminstone lite i rating och den andra inte kunna få minus i ratingen? Eller vice versa, den som drar över tiden men är i stor ledning får ingen ratingförändring men den andra får några poäng? Eller...? Det finns ju så många möjligheter. OM någon vill så får den berätta fast jag inser att risken är att det då blir en tråd med massor med synpunkter på något som kanske inte blir aktuellt. | |
| ANDERStG | 2009-05-14 14:45 | |
![]() | "Men HÄR är det i alla fall tänkt att den som drar över tiden ska förlora åtminstone lite i rating och den andra inte kunna få minus i ratingen?" Slutresultatet kommer i nästan alla fall att bli detta om scrabbleförbundets regler införs. De enda undantagen händer då tidsöverdragaren har mycket lägre rating och ändå lyckats hålla jämna steg med den högre rankade. | |
| vulcan | 2009-05-14 16:01 | |
![]() | exakt Anders! | |
| odin - Administratör | 2009-05-14 18:29 | |
![]() | Som vulcan säger, ändringen är under utredning. Betänkade och utskottsförhör finns kvar innan vi kan införa den :D | |