Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snurt2009-05-23 23:14
Antal inlägg: 1304

Böjningslistan även i musen?
Jag har nu i ett års tid spelat uteslutande i musen, roliga spelare där och skönt att kunna få lite poäng, snittet är nog en 700 per match?

När det är ont om folk spelar jag i grisen/puman

Kan ni inte lägga in ogjl i musen, det vore kanonku för det är knappt lönt att leta rull i musen för det ger ju bara 55-70 poäng, men om det är större ordlista så blir rullen vanligare.
Så här ser ett normalt spel ut i musen:

» trapd00r:s tur.
» trapd00r har lagt IT-ordet DNS och får 25 poäng extra!!!
» trapd00r: DY, DNS (8+28=36).
» zibri:s tur.
» zibri har lagt IT-ordet SUSE och får 25 poäng extra!!!
» zibri: SUSE (53).
» trapd00r har lagt IT-ordet RSS och får 25 poäng extra!!!
» trapd00r: DYR, RSS (9+28=37).
» zibri har lagt IT-ordet SUN och får 25 poäng extra!!!
» zibri: SUN (39).
» trapd00r har lagt IT-ordet DNS och får 25 poäng extra!!!
» trapd00r: DNS (28).
har lagt IT-ordet DB och får 5 poäng extra!!!
har lagt IT-ordet ORB och får 25 poäng extra!!!
DB, ORB (18+40=58).

» OJ, RÖJ (18+24=42).

» har lagt IT-ordet RAM och får 25 poäng extra!!!
» RAM (33).
har lagt IT-ordet SRAM och får 25 poäng extra!!!
har lagt IT-ordet EIS och får 25 poäng extra!!!
SRAM, EIS (30+28=58).
har lagt IT-ordet MAN och får 25 poäng extra!!!

odin - Administratör2009-05-24 10:11
Antal inlägg: 7442

Musen är ju tyvärr inte så populär överhuvudtaget, du kanske har en poäng. Vi får se om vi får någon mer input.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-05-24 10:19
Antal inlägg: 2385

hallå jag har tjatat om ett 3e böjningsrum
skapat 2 trådar om det
men blev endast mött med förlöjligande kommentarer

jag menar allvar
då det ofta är fullt i puman och grisen

odin - Administratör2009-05-24 10:32
Antal inlägg: 7442

Trådar med förlöjligande kommentarer om ett 3'e böjningsrum är inget jag sett så det vet jag inte vad du fått det ifrån.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-05-24 19:49
Antal inlägg: 4814

Detta är inte heller en tråd om att öppna (ersätta befintligt rum med) ett tredje böjningsrum (Grisen/Puman nr 3), utan ett förslag om att lägga till, inte ersätta något, i Musen.

katalias - Ej medlem längre2009-05-25 16:50
Antal inlägg: 2032

Snurt, menar du att det skulle gå att välja i Musen om man vill spela böjt eller oböjt? Eller menar du att IT-ordlistan helt enkelt ska vara böjningsmöjlig?

Snurt2009-05-26 08:40

Jag tänkte att musens It bonus och lista skall vara kvar, men att man lägger till böjningslistan .. Då blir det lättare att få ut långa ord och fler kan delta som kanske inte är så It intresserade.

Jag kan knappt spela i giraffen längre, men det är helt Ok, mycket roligare i musen. Även om det är lite folk, så är det mycket roligare.

Det kunde stå Böjningslista + IT bonus. Jag ska be dem som spelar i Musen kommentera, Vi är runt 200 hardcore Musen entusiaster.

monk - Administratör2009-05-26 09:45
Antal inlägg: 2379

Snurt: IT-orden har vi dock inte böjningformer för, men de flesta IT-ord är ju ioförsig mest förkortningar ändå :)

Femme_Fatale2009-05-26 13:49
Antal inlägg: 709

Förstår inte riktigt vitsen....de som vill spela böjningslistan kan väl göra det i de andra rummen. I Musen är man ju för att man vill lägga it-ord, kämpar man efter att rulla kanske man ska vara någon annanstans att spela.

I alla fall så är Musen bäst och lägger ni ner den så gråter jag.

Lenis22009-05-26 14:17
Antal inlägg: 181

håller helt med Femme_Fatale, förstår inte vitsen med böjningslistan också i Musen.

taru2009-05-26 20:25
Antal inlägg: 286

Är helt klart för att locka in fler att spela it, men att ta in böjningsordlistan tycker jag inte om. Har knappt spelat den och så skulle de som både splar ogjl o it ha en klar fördel. I såna fall får man göra ett eget rum för de som vill ha allt.. Men att locka in fler till it.. Ja. Hur? Skicka personliga inbjudningar kanske? Ändra nåt annat? Jag kanske kan anordna en kurs i it-ord! ;)

dooit2009-05-26 22:06
Antal inlägg: 116

Bra! Jag gillar helt klart ditt förslag snurt! Har dock hållt mej mest till grisen/puman de senaste månaderna men det här lät spännande!
Doo it!!!
/Dooit :)

justforfun2009-05-27 08:33
Antal inlägg: 406

Låter spännande. Låt oss testa!

barbi2009-05-27 17:39
Antal inlägg: 1924

japp håller helt klart me snurt!!

kakan642009-05-27 20:28
Antal inlägg: 6

Jag tycker musen har sin tjusning med IT-ord och jag vet inte om det skulle locka så många fler att spela där om vi fick böjningsordlistan. Det är ju IT-orden som gör det hela kul. Vi som gillar musen får hålla igång och spela där. Vill vi böja ord så gäller de andra rummen. Saknar turneringar i musen, det var längesedan:( Barbi kan du inte fixa en snart?

Margana2009-05-28 10:31
Antal inlägg: 826

Hörru du Odin *tar i örat* ;-)

Vadå inte så populär överhuvudtaget....Musen är det bästa som finns, i alla fall för mig.

Turneringar över sommaren vore kul och it-camp vore heller inte så dumt....Taru har ju en del att lära ut och det finns säkert fler med hon =)

Sen kanske man kan sprida att IT-Musen finns till människor inom IT-branschen.

Du Odin som är i den, vet dina kollegor om att Musen finns?

För övrigt så får ni göra vad som helst, bara inte Musen läggs ner. Jag tror dock inte att lägga till Böjningslistan är lösningen. Då man enkelt slår en böjare om inte vederbörande också är duktig på it-ord.

Sen kanske vi skulle ha haft en egen värd inne hos oss. Har inte tyckt det behövts så alla är mycket trevliga där inne och det aldrig är stökigt. Men nog vore det kul med en närvarande värd. =)

Long Live The Mousy!

Snurt2009-05-29 08:04

Kanske en blänkare på framsidan/startsidan om att prova dessa rum och de har egen rating, folk är ju så ororliga för ratingen, jag är mest orolig att det inte blir lira av..

Vi kan väl prova 2 v och om det funkar så kör vi vidare? Taru kan vara värd? ::

Snurt2009-05-29 08:06

Orörliga eller oroliga var det nog jag ville skriva. Det blev en "komporemiss"

När kommer sjukstugerummet? Fass som ordlista? Det skulle locka nya garanterat.

blue_moon2009-05-29 09:19
Antal inlägg: 9713

IT-ord som sammanfaller med dem som står i SAOL13 är böjbara såtillvida att ett genitiv-s kan hakas på, till exempel BIT/S, DRAG/S, FRÖ/S, GRAD/S, JORD/S, KOD/S, PLI/S, TAG/S, TRÅD/S, LÄNK/S, POST/S, GATE/S, DATA/S, DRAM/S, DREV/S, DOTTER/S, TURBO/S.
De kan också förses med pluraländelser (fröer, fröers, fröerna, fröernas) och tempusformer (fröa, fröade, fröat). Sistnämnda är väl mest intressant då det gäller att bli av med brickor i slutet av matchen.

Jaap2009-05-29 18:56
Antal inlägg: 170

Heja Snurt! Jättebra idé!
Att både både kunna rulla samt ha it-orden i bakfickan öppnar nya roliga möjligheter....och så får vi hoppligen nya spelarare i Musens trevliga spelrum:)
Snälla Odin låt oss försöka! MVH! Neta / Jaap

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?