Spelrum
Giraffen29
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 665

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Krycklig - Ej medlem längre2009-06-29 08:54
Antal inlägg: 21

Panik: "Svårt att komma fram till...?"
Jag kanske inte är den enda som trott att panik skulle vara tre minuter per spelare (om man är två).

För er som liksom inte jag förstått att så inte är tanken kanske det är bra att informera om det?

Det är alltså inte sex minuter DELAT i bitar till varje spelare det rör sig om och är inte tänkt så utan tillsammans ska man samsas om sex minuter.

Som om man ska fördela en tårta på två personer så kan den som så vill ta 3/4 och den andra få 1/4. Så är det och så ska det vara. (i panik-jämförelsen alltså)

Fick nyss höra att "och det var det svårt att komma fram till på egen hand?" när det blev en diskussion om detta, att spelet går ut på att om man får en pangstart utnyttja den andras tid och snabbt nå upp till två minuters övertid.

Bland övervakarna verkar det också förvirrande. Jag vet övervakare som anser att det till exempel är fel att den som får två minuters övertid ändå kan få ratingpoäng (och detta även om den förlorar matchen) och nu senast en övervakare som sa att

"Panik är tre minuter plus 2 minuter övertid om man så önskar." och tillade "per spelare".

Detta är en teknisk omöjlighet. Båda spelarna kan omöjligt få fem minuters tid.

Kan inte någon vara snäll att en gång för alla besvara

1) Hur var panik tänkt när det infördes?

2) Varför är systemet sådant att man kan tjäna på att se till att matchen avbryts? (genom att nå upp i maximal övertid och då ha minimerat motståndarens möjligheter att använda drag..taktik:lägg inget på dina drag, låt tiden gå ut eller passa/byt först efter 29 sekunder)

3) Varför får inte den som har tid kvar åtminstone, med nuvarande system, minimera den andras ratingvinst genom att åtminstone få spela klart SIN tid?

4) Vad är det för förändringar på gång? Vet att vulcan skrivit ett förslag som Odin vid något tillfälle sagt står på åtgärdningslistan.

odin - Administratör2009-06-30 18:54
Antal inlägg: 7442

Du har redan fått svar på denna fråga otaliga gånger så jag föreslår att du slutar med ditt korståg då du redan fått svar enligt punkt 4.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?