Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cashmoney | 2009-08-24 08:43 | |
![]() | Fel portnummer angivna! Hej! Jag har på 3 olika datorer försökt att få igång Betapet men ej lyckats då jag kommer in i spelrummet men ej kan ansluta då det står det vanliga felmeddelandet om att jag sitter bakom en brandvägg osv. Jag följer instruktionerna och öppnar portarna 1421-1432 för utgående trafik men detta hjälper ej. Har senaste Flash installerat samt lagt till betapet i trusted sites och till och med ställt ner säkerthetsnivån till det lägsta för testets skull men fortfarande samma sak. Skulle nån kunna förse mej med rätt portnummer som skall öppnas för att man skall få detta att funka? MVH Chassa | |
| UlfTjur | 2009-08-24 09:33 | |
![]() | posta i support eller ställ frågan till en spelvärd direkt | |
| Mouche - Administratör | 2009-08-24 10:17 | |
![]() | Jag vet absolut inget om Portar etc så jag flyttar denna till Support istället. Tack Uffe. =) Mouche | |
| UlfTjur | 2009-08-24 10:29 | |
![]() | du kan ju prova öppna dem för inkommande trafik också | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2009-08-24 10:31 | |
![]() | Jag vågar påstå att alla portar är öppna "by default" för utgående trafik i hårdvarubrandväggar. Dvs, rör man inga inställningar blockerar inte brandväggen någon utgående trafik. Precis tvärtom är det med inkommande trafik - där är alla portar stängda "by default". Dvs, rör man inte brandväggens inställningar så blockerar brandväggen all ingående trafik. | |
| odin - Administratör | 2009-08-24 10:56 | |
![]() | Det är rätt portar som står angivna. Det är om möjligt något annat fel du gör. Eller att det är fler brandväggar på vägen. Man behöver inte öppna för inkommande trafik. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-24 12:19 | |
![]() | cashmoney, för en del har det visat sig fungera att gradera ned flash. Det vill säga installera en lite äldre version. Kanske prova? Jag har visserligen den nyaste versionen också och har inga problem att ansluta. Sök i forumet på flash så kanske du får fler tips! | |