Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 926

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Teddow2009-09-11 10:32
Antal inlägg: 271

Varför
Varför känns forumet så medeltid för? Kan ni inte utveckla forumdelen så att man har möjlighet att editera sina egna svar och att man kan quotea någon på ett bra sätt, utan att använda " ".

Även hitta singa egna meddelande och kunna se vem som har quoteat än vore önskvärt.

Puss
Teddow

Teddow2009-09-11 10:35

Ett litet tillägg: Kan man inte släppa en aning på dom stränga reglerna gällande profilbild. Min senaste blev inte godkänd för att jag var en aning för långt ifrån kameran och jag hade ett bar asballa solglasögon på mig. Men att välja en profilbild som inte ens är en bild på sig själv utan ett djur, är helt ok. Därför förstår jag inte varför jag inte kan ha en bild på mig själv med solisar.-

Noside2009-09-11 10:41
Antal inlägg: 61

De som har djur o dylikt, var med från starten innan bildreglerna kom, tror jag.

Teddow2009-09-11 10:43

Jo, jag fick det förklarat för mig via PM. Men ändå, vad fyller reglerna för funktion egentligen. Man ser ju hur jag ser ut på bilden jag laddade upp, man ser mitt ansiket men inte mina ögon. Dock ser man ju faktiskt inte dina ögon heller, men jag antar att dom är vackra. Hur som haver, är det bättre att jag ser ut som en giraff?

apbur2009-09-11 10:58
Antal inlägg: 9699

Jag är bakåtsträvande och vill inte ha massa förbättringar och effektivisera.
Kan vi inte bara låta forumet vara med sina skavanker? Funktioner som medlemmar.

wildman2009-09-11 11:02
Antal inlägg: 3860

Jag förstår att en sajt som är gratis inte har outtömliga resurser att fixa saker för, men jag måste faktiskt hålla emd om att man skulle kunna önska en något utökad funktionalitet. Jag är tex ganska aktiv på www.fotosidan.se där jag tycker forumet har en fantastiskt fin funktionalitet. Där kan man redigera egna inlägg upp till x antal minuter efter att man skrivit dom, det tycker jag är lagom bra. För att man kan redigera i all evighet, det blir nog soppa då det kommer att bli omöjligt att faktiskt se vad som skrivits och sagt om alla ändrar i efterhand. Dessutom kan man infoga citat, man kan bevaka till sin egen mail och man kan infoga bilder. En funktionalitet typ denna hade lyft detta forumet.
När det gäller bilder tycker jag att det är ok som det är. Annars blir det bara massa tramsbilder vilket inte är så kul. Helre giraffer då för dom som vill vara anonyma.

Goaties Syss2009-09-11 11:37
Antal inlägg: 28

ja de borde ju gälla för alla,samma regler...Ang solglasögonen tex som noside har häröver...Noside blev medlem 07 o ändå gick fotot igenom kontrollen

myra64 - Ej medlem längre2009-09-11 13:24
Antal inlägg: 578

Det jag skulle vilja ändra på är att nyaste inlägget kommer först när man skriver.. Det är ett jäkla scrollande när man ska till slutet :)

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-09-11 13:26
Antal inlägg: 3325

Ja fast om man inte läst i tråden innan så blir det ju jobbigt.. ;)

Teddow2009-09-11 13:31

Så kan man inte ha det. Nyaste inlägget sist, annars lirar det inte. Scrollandet kommer du aldrig ifrån om du ska läsa allt. Däremot så blir allting mer lätförståligt om man kan Quotea varandra, då slipper man titta tillbaka tusen sidor för att förstå vad folk svarar på.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-09-11 13:49
Antal inlägg: 4814

Det är skönt med ett forum som inte förändras särskilt ofta. En fristad bland de ständigt förbättringshysteriska websajterna på nätet. :)

För att hitta sina egna meddelanden kan man använda sökfunktionen, och då visas de i datumordning. Klickar man på titeln i sökresultatet så hoppar man direkt till inlägget i tråden.

Om man vill komma till slutet av tråden behöver man inte scrolla. Beroende på webläsare kan man trycka "End" på tangentbordet och/eller högerklick i rullningslisten + vänsterklick på "Nederst".

Teddow2009-09-11 14:17

Bamsefar:

Dock så borde väl du hålla med om att Quote skulle vara en utmärkt funktion för att göra alla trådar mer lättläsliga, förmodligen så slipper man ställa samma fråga 17 ggr i en diskussion då.

Teddow2009-09-11 14:21

Ett praktexempel är ju t.ex. tråden Socker Till Barn.

Tinna2009-09-11 18:08
Antal inlägg: 20250

Går alldeles utmärkt att quota folk om man har rätt script installerat. :)
Synd bara att det inte ser så snyggt ut för de som inte har det.. :P

Teddow2009-09-11 22:00

Tinna:

Jo, men det hjälper ju liksom inte om nu inte alla fixar det, annars blir diskussionerna infekterade ändå.

Tinna2009-09-12 00:04
Antal inlägg: 20250

Sant.. =/ Dumt att folk inte fixar det då med andra ord. :D haha..

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-09-12 04:42
Antal inlägg: 4814

Quote kan missbrukas också, så att man får scrolla ännu mer.

Teddow2009-09-14 08:54

Bamsefar:
Förvisso, men man kan sätta en gräns på maxlängden man får quotea. Nu quoteas det ju ändå lika mycket, dock så använder folk sig utav " ", istället. Vilket gör det svårare att förstå allt.

Mirre Mole - Ej medlem längre2009-09-14 09:42
Antal inlägg: 9

Tack för tipset om "End" Bamsefar!!

monk - Administratör2009-09-14 12:39
Antal inlägg: 2379

Vi ska överväga quotes-funktion och möjlighet med tidsbegränsad editering... är bra funktioner om de används på rätt sätt..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?