Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ggen1919 | 2009-09-16 13:43 | |
![]() | "trött på betapet" Ja nu skriver jag igen. Jag är inte terött på att spela men när det krånglar blir jag irriterad. Problemet är.Om jag försöker, som ft komma in på Elefanten händer inget. Men jag kan förflytta mej för övrigt och skriva till forum mm. Tror därför inte att felet finns hos mej. | |
| nettan23 | 2009-09-16 13:48 | |
![]() | Gör så för mig med ibland, men då e det bara att försöka igen och jo det kan bero på uppkopplingen ändå :) | |
| wildman | 2009-09-16 13:49 | |
![]() | varför skapa en ny tråd? Och varför tror du att du är den enda som är drabbad när ingen annan är drabbad? Tänk efter lite logiskt så inser du nog att problemet knappast ligger på beta om inte många har samma problem. | |
| nettan23 | 2009-09-16 13:51 | |
![]() | Wildman: Såja bli inte uppgiven nu, det e ju sjukt störigt när det blir så :) Så kan ju förstå frustrationen, men hmm good point! | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-09-16 13:54 | |
![]() | Just nu verkar det inte gå att spela - hoppar ur inne på Hunden tex | |
| nettan23 | 2009-09-16 13:59 | |
![]() | För mig funkar det nu :) | |
| ordfröken | 2009-09-16 14:11 | |
![]() | Men snälla ggen1919: Varför två likadana trådar?Räcker väl med en. | |
| sanlin | 2009-09-16 14:12 | |
![]() | Håller med ordfröken o Wildman. :) | |
| arfvidsson | 2009-09-16 14:21 | |
![]() | kan ha med din brandvägg o göra? | |
| trazzell | 2009-09-16 14:33 | |
![]() | vad spelar de för roll egentligen hur många trådar man öppnar? att man ens orkar bry sej o hålla reda på sånt.. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-16 14:37 | |
![]() | Tror också det kan ha med brandväggen att göra... | |
| arfvidsson | 2009-09-16 14:38 | |
![]() | mollee:D ja jag e inte expert men den kan strula lite | |
| sanlin | 2009-09-16 14:49 | |
![]() | trazzell: Kan bli lite snurrigt o hålla reda på vad som skrivs var om det finns två exakt likadana trådar. Eftersom jag redan hade skrivit i den ena tråden så blev det lite skumt när jag inte hittade mitt inlägg i den tråden (inte så konstigt då det ju fanns två likadana....) :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-09-16 14:51 | |
![]() | Ja, de kan ju göra det ibland ja :-) Eller så kanske spelrummet har uppgradering för tillfället eller nåt...? Mitt tips är att TS kontaktar någon värd eller administratör hädanefter om h*n vill ha svar på såna här frågor. Att man inte kommer in på ett spelrum kan ju bero på massa olika saker.... | |
| vulcan | 2009-09-16 15:44 | |
![]() | forumadmin: Ja det var en dålig idé att skapa en exakt likadan tråd och dessutom skriva i en gnällig och insinuant ton när det gäller en sida som det är helt gratis att vistas på. Men jag ska bortse från det och svara ändå. Jag har inte något exakt råd vad det kan vara för fel. Det är inte lätt att skapa en internetapplikation som fungerar perfekt för alla typer av datorer med olika operativsystem, webbläsare, säkerhetsinställningar etc. Det KAN också inträffa att en uppdatering av Betapets programvara medför att en del användare som spelat tidigare nu plötsligt får problem och kanske måste ändra någon inställning, byta webbläsare eller något sådant. Ibland kan det hjälpa med att bara avinstallera programvaran Flash Player från datorn och sedan installera den på nytt (Alla utövare av IT-support vet att en stor del av problemen löses genom att bara starta om datorn och det mesta av resten genom att göra ominstallation av krånglande program). Ibland har det visat sig att folk inte kommer in för att någon annan helt enkelt har installerat någon typ av brandväggprogram på datorn. Man måste då endera ta bort det programmet eller via dess inställningar se till att Betapet "släpps igenom" Hursomhelst så pekar inget av det som beskrivits på att det skulle vara något "fel" hos Betapet. | |
| - Anki - | 2009-09-16 21:47 | |
![]() | vulcan - jag tycker inte det är snyggt av dig att hoppa på personer med argumentet att sajten är gratis. De har rätt att klaga ändå. Finansieringen är irrelevant i denna fråga (vad vet vi vad reklam, sponsring inbringar). Alla uppfattar inte heller att vi är här "gratis" och skall uppföra oss därefter - om det är gängse uppförelsekoden som förfäntas borde den skrivas in i spelreglerna. | |
| ANDERStG | 2009-09-16 21:51 | |
![]() | Varför citationstecken? Jämför: Jag är så trött. Jag är så "trött". | |
| Bitte - Administratör | 2009-09-16 22:29 | |
![]() | kolla under vanliga frågor finns många bra svar om varför det strular,, Bitte | |
| odin - Administratör | 2009-09-16 22:50 | |
![]() | ggen, om 200 andra kan vara inne i Elefanten förutom du så är, med all respekt, chansen större att du har problem på din sida. Det kan även vara kopplingen mellan Betapet och din dator där informationen kan ta helt olika väg för olika personer beroende på vad man sitter. Det är alltså mycket som kan gå fel på vägen. Prova igen om någon dag och om du då inte kan komma in i något spelrum så har du problem på din sida med t ex Adobe Flash, brandvägg eller dylikt. | |
| vulcan | 2009-09-17 17:48 | |
![]() | -Anki- frågan gällde inte om man har rätt att klaga utan sättet man klagar på. Om man överhuvudtaget ska vara otrevlig mot en leverantör av en tjänst eller vara för att man inte är nöjd så bör man för det första vara någorlunda säker på att det verkligen är leverantörens fel. För det andra så är skyldigheter och rättigheter något som hör samman. Om du skänker mig en gammal radio som visar sig oduglig på att ta in P3 så verkar det väl inte riktigt rimligt att jag ska skälla ut dig för det? Jag har ju inte gjort någon motprestation som gör att jag rimligen har rätt att kräva något av dig. Hade du däremot sålt radion till mig för 300 kr har ett ömsesidigt rättighetsförhållande uppkommit och det är mycket mer rimligt av mig att klaga om jag tycker att du inte uppfyller din del av rättigheterna. Detta sagt så har man absolut rätt att klaga om man tycker att något inte fungerar bra på Betapet. Men man bör minnas att ens rätt att ställa krav rimligen är ganska begränsad moraliskt sett. En trevligare ton har ju dessutom den fördelen att chansen att folk lyssnar blir större - åtminstone om man samtidigt kan få fram sin uppfattning tydligt. | |