Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 926

Forumkategorier

Användare Inlägg  
- Anki -2009-09-16 23:08
Antal inlägg: 10

Aktuell match för placering på topplistan
Jag tycker att det borde vara på sin plats att det krävs en aktuell match den senaste veckan för att ligga på 100 i topp. Nu ligger ju Läderfejan i topp sedan lång tid tillbaka utan att spela. Jag tycker att Labyrint i så fall borde vara mer värd att ligga etta eftersom hon lyckats erhålla högst ranking någonsin i Betapet.

SweetestDown2009-09-17 00:10
Antal inlägg: 79

Håller med, eller åtminstone en match den senaste 30-dagarsperioden.

Tsar Sergei2009-09-17 01:00
Antal inlägg: 7

Och hur löser man det med t.ex. Läderfejans rankingpoäng om han inte spelar på en vecka?

Det är väl upp till var och en vad som är viktigt. Labyrint gillar uppenbarligen att spela ofta och därmed blir det mycket upp och ner i rank. För Läderfejan kanske det är viktigare att ha en hög rank och därför väljer han att inte spela. Ponera att några personer passerar honom i rank. Då blir han tvingad att spela för nå förstaplatsen igen, om det nu är så att det är det viktigaste för honom.

Skapa då hellre en lista över all time bests vid sidan av den som speglar den dagsfärska ranken.

vindsus862009-09-17 01:13
Antal inlägg: 3785

Grejen är väl att läderfejan inte låter bli att spela på en vecka, utan han skapar nytt nick att spela på... Skillnad då om man använder ett nick för att spela upp sig i topp och sedan skapar ett annat nick för att behålla ratingen på det första. Det handlar ju inte om att han är inaktiv.

vindsus862009-09-17 01:14
Antal inlägg: 3785

Jag tycker också det vore bra med två separata topplistor, en som visar all time best, där även inaktiva konton är med, och en som skildrar den aktuella toppen. Som kanske laddas om varje dag och då bara med sådana som spelat senaste dagen eller senaste veckan.

odin - Administratör2009-09-17 09:14
Antal inlägg: 7442

Håller med, detta förslag tror jag står i lite annorlunda tappning här,

www.betapet.se/forum...ad id=19679

- Anki -2009-09-17 19:09
Antal inlägg: 10

Jag tycker dock att det räcker med mitt förslag med en aktiv match inom x antal dagar. Varför skapa massa extra konton. För att ligga på topplistan skall man spela aktivt inte bara logga in med jämna mellanrum.

odin - Administratör2009-09-17 21:47
Antal inlägg: 7442

Detta förslag står i lite annorlunda tappning på länken jag gav ovan.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?