Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-10-14 08:17 | |
![]() | Tja Hej Kom inte åt sidan ett par dagar. Misstänkte att ni ip-bannat hela Åbos studentbostäder. :) Nu funkar det i alla fall, gött. | |
| piainger | 2009-10-14 09:42 | |
![]() | Hej! Här har det varit hur segt som helst, svårt att flytta upp bokstäverna, man får ju abstinens när det inte fungerar som det ska. Är ny här och kan inte slita mig från bokstäverna. Glad över att ha funnit denna sida. Väntar på att det ska kunna flyta på. Ha de gott alla! | |
| odin - Administratör | 2009-10-14 09:55 | |
![]() | Anderstg, även fast man är ip-bannad kan man ändå få upp första-sidan. Så om du inte fått upp den så låter det som något problem med routningen eller dylikt. | |
| ANDERStG | 2009-10-14 09:58 | |
![]() | amanda-illi postade det här: www.iis.se/2009/10/1...fo rmation/ Tydligen var det något som orsakade väldigt lokala problem här. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-15 01:05 | |
![]() | Här finns ännu mer information: royal.pingdom.com/20...s- mistake/ | |
| Tinna | 2009-10-15 01:06 | |
![]() | Hade också problem med att komma in på sidan häromkvällen :( | |
| delta9 | 2009-10-15 02:48 | |
![]() | Odin skrev: "Anderstg, även fast man är ip-bannad kan man ändå få upp första-sidan. Så om du inte fått upp den så låter det som något problem med routningen eller dylikt." lol säger jag. är du ipbannad frånhela betapet så kan vilken nätverkstekniker med en iq på 103 förstå att det inte är en riktig ip-ban om man kommer åt förstasidan eftersom ipbannen ligger i httpd'n :P och du kallar dig administratör odin? :P hihi :) no offence man, tänkte bara påpeka bristen i ditt påstående :) | |
| ANDERStG | 2009-10-15 07:56 | |
![]() | Väldigt lokalt. I studentbyn men inte från skolan. Till betapet men inte till någon annan svensk sida jag kunde komma på. | |
| odin - Administratör | 2009-10-15 08:42 | |
![]() | Definiera riktigt IP-ban? Finns det ens någon "definition" av en riktig ip-ban. Bara för att httpd (Apache) har en typ av IP-ban är det knappast universella ip-bannen. Man kan ip-banna på olika nivåer. Vår variant av IP-ban är som jag skrev ovan, att man kommer åt första-sidan men inte kan logga in. Är det något problem med det påståendet och den definitionen så föreslår jag att du ger mig en länk på hur en "riktig" ip-ban funkar så jag lär mig. | |
| wildman | 2009-10-15 08:43 | |
![]() | Här håller jag med odin (och jag anser mig vara "riktig" administratör jag med....) Ska jag vara riktigt ärlig så tvivlar jag dessutom på att det finns en definierad standard på IP banning. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-15 17:06 | |
![]() | IP ban är hur som helst bara slöseri med energi och rätt verkningslöst i dagsläget. Men alla har ju olika intressen och lägger sin energi på det de tycker är roligt. | |
| delta9 | 2009-10-15 18:02 | |
![]() | Med "riktig" ip ban menar jag t.ex ip ban i ipchains osv | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-10-17 09:59 | |
![]() | Vänligen, använd beskrivande rubriker... Hoppas det funkar bättre nu! | |