Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pabster1 | 2009-11-11 19:50 | |
![]() | Kan inte spela.... :-( Ansluter till spelrummet... » Servern svarar inte. Prova ett annat spelrum, om det inte fungerar kan det bero på att du sitter bakom en brandvägg. Se "Vanliga frågor" på hemsidan! » Anslutning upprättad. Kommer inte in i något rum har ominstallerat flashplayer testat med firefox.... fler tips? Har ingen brandvägg. Kontot funkar på annan dator. Tacksam för hjälp så jag kan spela igen. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-11 20:02 | |
![]() | Låter som om det är nått med din dator tycker jag Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-11 20:34 | |
![]() | Här några rader som Odin skrivit om Flash: "..Ibland kan det stå att installationen funkade även fast den inte gjorde det. Man måste kolla sitt versionnummer. Står om detta i Vanliga Frågor..." | |
| pabster1 | 2009-11-11 21:04 | |
![]() | Jag har senaste versionen har kollat det. Någon säkerhetsinställning är fel tror jag. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-11 21:08 | |
![]() | Kan det vara så enkelt som att du måste tillåta pop-up från Betapet Bitte | |
| pabster1 | 2009-11-11 21:29 | |
![]() | Nix popup har kollat.... det är något krångligt förmodligen efter att jag skärpt till säkerheten på burken efter ett virusintrång. Fick ett elakt av typen fake antivirus som kapade mitt antivirusprogram och blockade hela uppkopplingen osv.... Det är borttaget men inställningar har ändrats.....av mig och andra som hjälpt mig. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-11 21:33 | |
![]() | Du kan eller vill inte återställa datorn till innan detta nått med systeminställningarna Bitte | |
| odin - Administratör | 2009-11-11 22:13 | |
![]() | Låter som om en brandvägg blockerar Betapet. | |
| emmylish | 2009-11-11 23:37 | |
![]() | Prova inaktivera Windows brandvägg om den är på.. | |
| pabster1 | 2009-11-12 03:16 | |
![]() | Windows brandväggen är av men någon annat blockar kan ju vara något virus som ställt till det. Jag ska klura på det och lura hem min IT konsult kompis.....han är road av sånt här som vi andra avskyr :-( | |
| pabster1 | 2009-11-12 03:33 | |
![]() | Körde november uppdateringen för XP och programmet för bortagning av skadlig programvara hittade ytterligare ett virus :-( men nu funkar betapet !!!!! Det där fake virusprogrammet tankade ner hur mycket skit som helst i min burk .... SPÖ straff vore lämpligt för dem som tillverkar sådan där skit! | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-12 03:36 | |
![]() | Bra att det funkar ,, trist med virus Bitte | |
| chirurgen | 2009-11-12 19:14 | |
![]() | Det måste vara något konstigt med den här sidan. Ibland blir man ju utloggad hela tiden och vissa dagar går det hur bra som helst. Mitt övriga internet fungerar utmärkt så jag tror i alla fall att felet ligger hos betapet. Det tycks ju vara fler än jag som har detta problem. | |
| odin - Administratör | 2009-11-12 19:33 | |
![]() | chirurgen, det du beskriver har inget med trådskaparens problem att göra så du får gärna hålla dig till ämnet alt. skapa en ny tråd. | |
| wildman | 2009-11-12 19:42 | |
![]() | chirurgen, jag är tämligen övertygad om att det INTE är problem hos betapet som du skriver eftersom jag ALDRIG blir nerkopplad när jag sitter på bra linor. När man sitter på mobilt bredband och liknande är det ju mer svajigt, men då ligger problemen i nätet. Till trådskaparen, du har alldeles säkert någon brandvägg aktiverad, antingen windows egen eller någon annan variant. Jag påstår till 95% sannolikhet att det är så. | |
| chirurgen | 2009-11-12 20:05 | |
![]() | Men Odin, jag har ju samma problem som trådskaparen och att jag vissa dagar blir utloggad stup i kvarten om jag lyckas komma in i något spelrum. Vissa dagar går det dock alldeles utmärkt att spela. Jag har pratat med min antivirusleverantör o tagit bort brandväggen. Jag har uppdaterat flashplayer. Jag har inte mobilt bredband och kommer snabbt in på övriga internetsidor. Kan inte förstå var problemet i så fall ligger. | |
| odin - Administratör | 2009-11-12 21:12 | |
![]() | Trådskaparen kommer inte ens in i spelrummen, medan du blir nedkopplad ibland. Det är helt olika. Sen kan man inte jämföra Betapet med "vanliga" hemsidor. Vill inte bli för teknisk men ett spelrum kräver en mer stabil uppkoppling då man är kopplad hela tiden mot våra servrar. Om du t ex går in på Aftonbladet är det små korta uppkopplingar som görs när bilder osv hämtas. Dessa kan göras om utan att du märker det. | |
| odin - Administratör | 2009-11-12 21:14 | |
![]() | Jag har nog skrivit om detta i många trådar, men det hela beror troligtvis på den väg som trafiken (data) tar mellan dig och våra datorer. Dvs det är inte våra datorer i sig som är problemet. Om det vore Betapets mjukvara/datorer så skulle du troligtvis ha konstant problem, inte ibland. | |
| odin - Administratör | 2009-11-12 21:15 | |
![]() | Om man spelar onlinespel som World of Warcraft osv så har de en annan uppkopplingsmetod som kallas för UDP. De är heller inte lika känsliga för uppkopplingsproblem då all data inte behöver komma fram i tid för att spelet skall fungera. | |
| odin - Administratör | 2009-11-12 21:17 | |
![]() | Du har dessutom enbart tre avbrutna matcher av de du lirat. Så du kan ju alltid logga in igen i alla fall. | |