Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 888

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ebba033 - Ej medlem längre2009-12-01 19:59
Antal inlägg: 83

högst irriterande att man inte kan svara
på ett specifikt inlägg i debatterna! Man hamnar alltid längst ner om man inte råkar vara inne just när det skrivs. Detta hör väl hemma under förbättringsförslag!

Annieannie2009-12-01 21:15
Antal inlägg: 37

det går ju att referera till det inlägg du vill svara på. ex: "ebba033, 2009-12-01 19:59" sen skriva ditt svar där efter.
Du kan ju även kopiera det inlägg du vill svara på och lägga in det före ditt svar.

delta92009-12-02 02:40
Antal inlägg: 1041

jag tycker att en funktion som gör att man kan svara mer direkt på någons inlägg i en tråd borde existera.

det och en Edit-funktion.
och det borde Definitivt finnas en notify funktion så att om nån svarar efter, eller svarar på, ett inlägg så ska man få en sorts notis till t.ex betapet inboxen så man inte tappar bort intressanta diskussioner.

bara ikväll har jag hittat två eller tre trådar som jag följde och skrev i som jag hade glömt bort tills jag fick för mig att leka med sökfunktionen...
då blev det en form av bump från min sida i en av dom, och bump = bad.

Mindymoo2009-12-02 03:42
Antal inlägg: 1743

I en del fora brukar inläggen vara numrerade, och det är då enkelt att referera till det man svarar på. Flernivåtrådar är trista tycker jag, då man lätt missar något.
Notifiering är en bra idé men bara om den kan kopplas bort vid behov!

delta92009-12-02 04:23

självklart ska det gå att ta bort notifieringen :)

ååh. hoppas betautopin blir sann snart :}

Zmrzlina2009-12-02 08:33
Antal inlägg: 344

Ett gott förslag, må jag säga. Alla förbättringar är ju förbättringar! :)

ebba033 - Ej medlem längre2009-12-02 18:53

Vad är notifiering i det här sammanhanget? Ordintresserad och teknisk idiot som jag är;)

delta92009-12-02 19:39

i detta sammanhang är notifiering ett meddelande till Inkorgen eller till en Speciell inkorg för forumposter/notifieringar , alternativt även ett popupfönster, som det står t.ex:

"ebba033 har skrivit ett inlägg i tråden Bla-Bla-Bla. Gå till tråden / Svara / Ignorera / Radera" eller nåt i stil med det.

det meddelande borde komma då någon svarar i forumtrådarna du själv har skrivit i, och ett lite annorlunda meddelande som t.ex "ebba033 har svarat på ditt inlägg i tråden...." om någon hade tryckt på "Svara *till*" i en tråd.

så som forumet är utformat nu är det rena kalabaliken tycker jag, då långdragna debatter och diskussioner fallerar p.ga en struktur som inte jag iaf tycker är perfekt :)

delta92009-12-02 19:41

jag skulle t.ex kollat om nån svarat på det jag skrev i tråden "vanvård", men sen senast jag tittade så har det tillkommit 10-20-30 nya inlägg och att gå igenom dom för att se om nån har skrivit en rad ang. det jag skrev senast är ett rent helvete.

ta det gånger ca: 4-5-6 trådar (per 1-2 dygn) så blir det rätt jobbigt att hålla reda på manuellt vem som har svarat vart osv.
ajja. middasdags nu. fläskfiléomelett <3

ebba033 - Ej medlem längre2009-12-02 21:19

Absolut! Det är en stor svaghet om man verkligen vill vara ett diskussionsforum! Men nissarna som sköter Betapet verkar ha helt andra prioriteringar! Synd! För det kunde ju bli både en kul leksajt och en kul diskussionssajt.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?