Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 888 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BetaPussyn - Ej medlem längre | 2009-12-03 05:53 | |
![]() | Pauser, ett gissel? Jag föreslår (har kanske varit uppe på agendan förut?) att Betapet.se avskaffar möjlighet till pauser i spelet. När man nekar till paus känner man sig som en skurk, speciellt då motståndaren blir upprörd och hänvisar till sina barn el.dyl. Man kanske själv har bråttom också. Jag spelar stress eller snabbare just för att jag inte vill vänta i evigheter. Man kan tycka att barnet eller whatever vore såpass mycket viktigare än matchen i fråga att man helt enkelt tar hand om det under pågående match eller helt sonika avbryter. Jag har personligen fått mer eller mindre viktiga telefonsamtal då jag spelat flera ggr, skulle aldrig falla mig in att låta det gå ut över motståndaren. Då har jag istället försökt "simultanspela" eller avbrutit. Detta är trots allt "bara" ett spel. Lycka till i fortsättningen alla betapetare:) | |
| Palini | 2009-12-03 10:12 | |
![]() | Tja, det där är din lösning på problemet medan andra uppenbarligen föredrar att pausa. Alla är vi olika. Om man blir arg eller upprörd när nån inte vill gå med på att pausa ett spel, så ska man nog inte ens fråga. Samtidigt så känns det rätt typiskt för dagens värld att neka nån en paus, bara för att det inte passar ens egna intressen. Så ja, man kan väl säga att det blir så här när båda parter bara tänker på hur det är att spela enabart utifrån sitt eget perspektiv och med tanke på sina egna behov, eller? Du får väl skriva "no comprende" eller nåt när frågan om paus kommer upp. =) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-03 20:39 | |
![]() | Jag har aldrig nekat en paus, men heller aldrig bett om någon. Kanske för att jag aldrig spelar när jag har bråttom, inte har några barn och föredrar långsammare tempon. Alla medlemmar har ju sin egen stil. Förslaget att avskaffa pausmöjligheten skulle jag därför rösta ner, även om jag inte behöver funktionen själv. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-03 20:42 | |
![]() | Tror visserligen inte att många ser pausandet som ett gissel, men OM många fler än TS stör sig kanske det går att göra någon slags markering i profilrutan eller direkt i nicket att man inte accepterar pauser? Då kan TS ha en sådan markering och hänvisa till den om folk ändå ber om paus. Bara en tanke. Själv tycker jag det händer så väldigt sällan att folk ber om paus att jag har svårt att tro att det är ett tillräckligt stort "problem" som behöver en lösning. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-12-04 10:09 | |
![]() | Jag hålller med katalias. För att använda markeringsresonemanget, skulle jag hellre se en sådan som talar om att jag enbart spelar Klassisk, till exempel. | |
| run-marie | 2009-12-04 10:24 | |
![]() | Efter flera tusen spelade spel så kanske det hänt max 10 ggr att någon bett om en paus. Vad spelar det för roll om man får vänta ett par minuter. Sätter man sig för att spela så är det ju inte för att man väntar på bussen som går om 10 min eller. Tycker det är självklart att man beviljar en paus, om det inte händer flera ggr under ett spel för då skulle jag inte göra det. | |
| BetaPussyn - Ej medlem längre | 2009-12-04 10:32 | |
![]() | Jag har defacto beviljat paus dom allra flesta gångerna, trots att jag inte är något fan av fenomenet. Kanske det bara är jag som har råkat stöta på "pausare" ovanligt ofta. Tycker bara att ett spel inte kan vara så hemskt viktigt att man måste begära paus, man kan göra andra saker samtidigt och kanske tappa lite tid. Av den orsaken har jag själv aldrig begärt paus och kommer nog inte att göra det. Ville mest kolla intresset för förslaget, det verkar dock som om jag är rätt ensam med dom funderingarna. Tack för responsen. | |