Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 888 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| david_84 | 2009-12-06 00:31 | |
![]() | Ang. tidsbegränsningar Jag tror det blir bättre och mer konsekvent om ni ändrar reglerna till: Panik: 10p avdrag per påbörjad 10 sek över tidsbegränsning. Match avbryts efter en minuts övertid. Hets: 10p avdrag per påbörjad 15 sek över tidsbegränsning. Match avbryts efter två minuters övertid. Stress: 10p avdrag per påbörjad 30 sek över tidsbegränsning. Match avbryts efter tre minuters övertid. Snabb: 10p avdrag per påbörjad minut över tidsbegränsning. Match avbryts efter tre minuters övertid. Normal: 10p avdrag per påbörjad minut över tidsbegränsning. Match avbryts efter fem minuters övertid. Vet att det föreslagits förut, men jag orkade inte leta reda på den tråden. Jag ser inga rimliga invändningar emot att inte implementera detta. Speciellt tycker jag att det är lite väl snälla regler för panik nu. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2009-12-06 10:17 | |
![]() | Ett jättebra förslag! | |
| odin - Administratör | 2009-12-06 20:08 | |
![]() | Fler får diskutera lite innan vi tar något beslut :-)... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-07 20:07 | |
![]() | Har inget att just diskutera, men tycker också att det är ett mycket bra förslag. Rimligare, mer logiskt på nåt sätt. | |
| delta9 | 2009-12-07 22:50 | |
![]() | Hur ser poängbortfallet ut nu? Hade varit bra att veta det så vi som inte vet hur det är i dagsläget kan lägga en vettig röst | |
| justforfun | 2009-12-07 23:11 | |
![]() | Bra förslag David | |
| chickenheart | 2009-12-08 08:01 | |
![]() | Instämmer i TS förslag | |
| bulimi3 | 2009-12-08 09:12 | |
![]() | Jag tycker panik är perfekt som det är.INGA ÄNDRINGAR | |
| annelille | 2009-12-08 09:50 | |
![]() | ....så här står det nu i reglerna...(delta9 undrade)...=) ...."För varje påbörjad minut över tidsgränsen bestraffas spelaren med 10 minuspoäng, utom vid tidsgränsen Panik! och Hets där spelaren får 10 minuspoäng för var 15:e påbörjad sekund. Ett spel avslutas automatiskt om någon av spelarnas tid dras över med fem minuter förutom vid tidsgränsen Panik! där spelet avslutas vid två minuters övertid." | |
| sanlin | 2009-12-08 09:53 | |
![]() | Jättebra förslag! =) | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-12-08 11:34 | |
![]() | Jag tycker det är roligt på ett sätt att övertidsreglerna för Normal föreslås oförändrade. "Nä, 30 minuters betänketid räcker inte till, det är bäst att man får använda ända upp till 5 minuters övertid också." Även om reglerna ska vara hårdare för de snabbare tempona så är det väl också där övertiden nyttjas oftare. Jag förstår tanken med att minska det tillåtna tidsöverdraget med Panik! men det finns en sak jag inte riktigt gillar med det. (och det säger jag inte jag inte för att jag själv emellanåt spelar segare än stärkelseblandad sirap.) Om man möter en tidsidi.. öh, en person som hart när ENBART spelar på klockan kan det ju lätt bli så att den personen drar ännu större fördel av det än man kan göra idag. Särskilt om poängavdragssättningen också blir hårdare. Som den som i jämförelse försöker spela mer konstruktivt har man väldigt mycket som går emot den approachen som någon slags moteld. Det är ju knappt att det lönar sig att vara den som tar initiativ ens om man spelar bra. "Matchen tar ju ändå snart slut." | |
| Palini | 2009-12-08 11:57 | |
![]() | Fast samtidigt så känns det ju att det är lite det som Panik går ut på. Att inte var konstruktiv, att inte sitta och klura och fundera på sina drag. Bara vräka ut det första man kommer på, så fort som möjligt. | |
| david_84 | 2009-12-08 13:50 | |
![]() | Q-tile, jo du har rätt i det. Men jag tänkte eftersom det är IRL-reglerna, att man max får gå över 5 min i "Normal", tänkte jag att man kan bevara det för nätspel också. :) På det hela taget tror jag att denna regeländring inte kommer ha speciellt stor betydelse för andra former än Panik. Det är ju väldigt ovanligt att någon går över tiden i Snabb eller Stress, och om det händer är det knappast frågan om mer än en minut. Men stress-spelaren som drar över tiden tycker jag förtjänar lite mer press på sig (vet jag själv att om jag går över tiden i stress kan jag lika gärna fortsätta dra över 59 sek till...). Jag anser det dock nödvändigt att ändra reglerna i Panik. Som reglerna är nu kan det ofta vara mer taktiskt att tänka lite extra och dra på sig mer övertid än att skynda sig för att hålla tidsbegränsningen. Själv får jag tidsavdrag i nästan hälften av alla panik-matcher som jag spelar, inte därför att jag inte klarar av tempot, men jag anser att den extra betänketiden gör det värt. Att maxgränsen ändras från två minuter till en minut i Panik kommer inte ha så stor betydelse. Det händer sällan att någon passerar en minuts övertid i Panik, och de få som gör det brukar ha en tendens att fortsätta till två minuters övertid också... | |