Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stugafton | 2009-12-11 16:43 | |
![]() | Döda spel De översta två-tre spelen i ett välbesökt spelrum är ofta sådana där någon har startat ett spel och gått därifrån. Hela tiden ser man förhoppningsfulla som hakar på, väntar ett tag och sedan ger upp. Just nu har jenina och Cattixxx i Krokodilen som har legat där en timme gissar jag. Kan man inte göra något åt detta problem !!!! | |
| run-marie | 2009-12-11 16:47 | |
![]() | De har väl loggat in och gått och handlat eller gått till jobbet eller nåt. Det händer ju varje dag i nåt av spelrummen. De som loggar in vill väl vara säkra på att de redan är inne när de kommer hem och inte behöver sitta och uppdatera med hjälp av F5. Slöhet? bekvämlighet e d. Du som ser att de inte svarar på spel kan ju strunta i det, men jag ser också varje dag att det är nytillkomna som försöker och de väntar och väntar. Skulle ju kanske föreslå att de markeras med ex en ljus färg så man vet att de inte är aktiva just nu, men det kanske är svårt att ordna. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-11 16:50 | |
![]() | Dumt att starta ett spel för att sedan lämna datorn. Tror snarare att det är folk som startat spel, glömt det och sedan bytt rum utan att lämna det startade spelet. Då blir det kvar så där. Borde egentligen fixa en varningsruta som dyker upp om man försöker byta rum när man har startat ett spel. Tror det har varit på tapeten förr men vet inte hur diskussionen gått. För övrigt borde den här tråden ha startats under Support-fliken. | |
| stugafton | 2009-12-11 16:51 | |
![]() | Man kan väl vara kvar i spelrummet utan att ha ett öppet spel? Det är väl bara att gå in och inte starta ett spel, så är man där. Eller hur? | |
| run-marie | 2009-12-11 17:03 | |
![]() | Katalias, det finns nån som är inne i ett spelrum varje dag i flera timmar ibland utan att spela. Visst kan man glömma, har hänt mig också, men inte så länge och inte varje dag. Stugafton, det kanske är som du säger, har inte testat så jag vet inte, men det vore ju logiskt att du kan vara inne i ex Giraffen, men utan att starta ett spel. Då är du ju iaf där när du kommer hem. :) | |
| Tommy 1979 | 2009-12-11 23:02 | |
![]() | Det här problemet är irriterande, speciellt med tanke på att alla dessa personer som är inloggade utan att vara aktiva fyller upp spelrummen så att det blir svårare att komma in. Har för mig att detta förslag legat uppe förut, men kunde man inte göra så att man blir automatiskt "utsparkad" från spelrummet efter typ en halvtimmes inaktivitet? | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-11 23:06 | |
![]() | Men det som TS menar tror jag är spel som blir kvar trots att spelaren har loggat ut.. Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-11 23:32 | |
![]() | run-marie, precis som Bitte just skrev menar TS öppnade spel. Inte endast närvaro i rummet. stugafton, självklart kan man vara inloggad i ett spelrum utan att öppna ett spel. Hur så? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-11 23:33 | |
![]() | Tommy, japp, det finns på förslag. Jag förmodar att admins fortfarande funderar. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-11 23:34 | |
![]() | Kopierat från den pinnade tråden "Förslag på förändringar": 4. "Sovande" spelare sparkas ut efter viss tid för att inte uppta plats i rummen. | |
| stugafton | 2009-12-12 17:20 | |
![]() | Katalias frågar mig följande: ''stugafton, självklart kan man vara inloggad i ett spelrum utan att öppna ett spel. Hur så?'' -Jo, det var bara min förmodan, som svar på en 'förklaring' som jag inte trodde på, skriven just innan av run-marie, som löd som följer: ''De har väl loggat in och gått och handlat eller gått till jobbet eller nåt. Det händer ju varje dag i nåt av spelrummen. De som loggar in vill väl vara säkra på att de redan är inne när de kommer hem och inte behöver sitta och uppdatera med hjälp av F5. '' Men man behöver ju inte ha ett spel öppet, så det är inte en metod att få vara kvar i spelrummet. Det är man ändå. Jag tror att problemet kan bero på: 1. slarv (man går ifrån datorn och glömmer bort spelet eller får telefon, springer iväg till jobbet, etc), 2. okunskap (man är ny och förstår inte hur spelrum fungerar - den ena som jag nämnde i första inlägget var just en sådan, ny med 1000 i ranking och inga spel spelade). 3. man startar ett spel, lämnar spelrummet och går till ett annat spelrum och spelar där i stället (är detta möjligt???) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-12 22:56 | |
![]() | Stugafton, ja, nu förstår jag varför du ställde (den retoriska) frågan. :) Jag gissar att det åtta ggr av tio är nummer 3. | |