Spelrum
Giraffen61
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade106
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Enymphia2010-01-07 15:51
Antal inlägg: 3

Knappar!
Hej och god dag i kylan

Har haft ett problem med betapet på senaste tiden, och problemet är att jag inte kan trycka på några knappar i spelrummen. Exempelvis kan jag inte trycka på "starta", "lämna", "byt bokstäver" osv. Jag kan alltså komma in i spelrummen och oftast gå in i ett redan utlagt spel, men aldrig göra några egna och när jag väl befinner i ett aktivt spel så kan jag alltså inte trycka på "rensa" och byta bokstäver. Har ingen brandvägg på. Några idéer?

Mvh,
Emilia

katalias - Ej medlem längre2010-01-07 16:09
Antal inlägg: 2032

Har du provat att uppdatera Flash?
Inte för att jag vet om det hjälper men det brukar hjälpa problem av den här sorten. Jag skulle också rekommendera att du provar en annan webläsare och testar om det är samma problem där.

Alltså, har du mac/pc? Vilken webläsare, explorer/firefox/chrome/a nnan? Har du samma problem oavsett webläsare?

Börja med att uppdatera flash, är mitt råd.

katalias - Ej medlem längre2010-01-07 16:10
Antal inlägg: 2032

get.adobe.com/flashplayer /

Enymphia2010-01-09 01:10
Antal inlägg: 3

Provade att uppdatera flash, inget hände. Provade dessutom med både explorer och firefox men det verkar vara samma resultat oavsett vilken webläsare jag tester. :/

odin - Administratör2010-01-09 12:08
Antal inlägg: 7442

Är du säker på att Flash verkligen blir uppgraderat? Ibland står det så även fast det inte är fallet. För att vara säker skall man vara administratör på datorn.

Mörtisch2010-01-12 04:32
Antal inlägg: 12

Jag har samma problem! Har haft det en längre tid (några veckor) nu, tidigare har det fungerat felfritt? Jag har uppdaterat Flash till nyaste versionen och går in en gång om dagen minst och testar om jag kan starta ett spel, men icke... Det är som att den inte accepterar att jag trycker på vissa knappar (som t.ex. "fortsätt" när jag vill starta ett spel), eller om jag gått in i ett redan skapat spel så startar de andra spelet men det står tydligen "väntar på spelare", och för mig händer det inget.

Är det någon annan som har liknande problem? Jag har ingen aning om vad som kan vara fel, jag har så vitt jag vet ingen blockering mot betapet någonstans, och det skulle vara väldigt konstigt om den dök upp nu plötsligt när jag spelat betapet i över två år på denna dator?

Mvh
Martin

odin - Administratör2010-01-12 08:34

Vad använder du för browser, dator (Mac eller PC?) och vilken version av Adobe Flash?

Mörtisch2010-01-12 14:09

Jag har PC och har testat med både Firefox (v. 3.5.7) och Internet Explorer (v. 8.0.6001.18865), Flash i version 10,0,42,34 (tydligen)..

Har rensat cachen och allt jag kan komma att tänka på, hmm?

odin - Administratör2010-01-12 14:18

Du kan ändå gå in i spel? Skulle du kunna gå in i Giraffen (måste vara Giraffen!) och prova att klicka på knappar som inte fungerar. Tala om exakt tidpunkt och knapp som inte fungerade.

Mörtisch2010-01-16 16:13

Hej igen!

Nu är jag inne i Giraffen (16.12), har avinstallerat Flash och installerat om från scratch, men kan inte ens klicka på "Skapa nytt". Det jag skriver i individuella chatten med aktuella spelvärden (HelenaBe) kommer heller inte upp i chattrutan.
Jag förstår verkligen inte vad som är fel som sagt..

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?