Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 628

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blue_moon2010-01-20 23:45
Antal inlägg: 9713

Fel i sökfunktionen
Eftersom de flesta av mina inlägg ligger i Haiku-tråden använde jag för skojs skull sökfunktionen för att få reda på hur många haikuer jag skrivit. Knappade in Kategori: Ordlekar, Sökord: Haiku samt Skrivet av: blue_moon. Döm om min besvikelse när jag fick upp 1 (en) stycken träff - den allra första haikun jag skrev i tråden. Inget mer. Det är egalt om jag väljer 'Ämnesrubrik' eller 'Meddelandetext'.
Hur kan detta komma sig? Går det att åtgärda?

Jojo - Spelvärd2010-01-21 09:08
Antal inlägg: 208

Har du skrivit ordet haiku fler gånger då? FÖr om du skriver haiku som sökord letar den efter de inlägg där du skrivit just ordet haiku.

blue_moon2010-01-21 11:12

Ett förtydligande: Ordet "Haiku" står endast i trådens rubrik "Skriv en Haiku", inte i själva dikten.

www.betapet.se/forum...=b lue_moon

emmylish2010-01-21 11:21
Antal inlägg: 406

Är väl inte direkt fel i sökfunktionen. Funktionen att se hur många inlägg man gjort i en viss tråd finns bara inte.

emmylish2010-01-21 11:21
Antal inlägg: 406

Skulle jag kunna tänka mig?

Q-tile - Ej medlem längre2010-01-21 11:56
Antal inlägg: 1319

Du har sökt efter antalet trådar med rubriker som innehåller strängen "Haiku" skrivna av blue_moon.
Om du ändrar kriteriet från Meddelanderubrik till "Sök i meddelandetext" får du 31 träffar.

blue_moon2010-01-21 15:15

Emmylish, du har rätt. Funktionen att se hur många inlägg man gjort i en viss tråd tycks inte finnas inte - ännu.

Q-tile, om jag söker i Meddelandetext får jag 31 träffar, som du så riktigt påpekar. Men bland dem finns ordet "Haiku" även i andra trådar i kategorin Ordlekar, som "Jag har faktiskt", "Jeopardy!", "Sant eller falskt?" och "Betapetfrågor".

Förresten har jag skrivit långt fler haikuer än så. Kanske ett hundratal? Jag får väl ta och räkna efter, sida för sida, om jag ids. :-)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?