Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrspock | 2010-03-06 21:37 | |
![]() | Ändra tempodefinitionerna Mitt förslag är att man ändrar tempodefinitionerna för spelen från: Normal - Snabb - Stress - Hets - Panik! till Långsam - Normal - Snabb - Stress - Hets Motivering: Har man fem olika nivåer på tidtagningen är det orimligt att den allra långsammaste ska heta Normal. Det är väldigt missledande. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-06 22:01 | |
![]() | Med tanke på att det står definerat efter varje tempo hur mycket tid det är så kanske det inte spelar så stor roll? | |
| Peddape | 2010-03-06 22:12 | |
![]() | Är det inte dags för något snabbare än panik snart? :P | |
| Eva | 2010-03-06 22:15 | |
![]() | Den skulle kunna heta turbo :) | |
| mrspock | 2010-03-06 22:48 | |
![]() | Linn: Helt fel. Om jag startar ett spel står det inte hur lång tiden är. Det står bara Normal. Och så joinar folk som spelar jättefort. Utnyttjar ofta bara 7-8 minuter av sina maximala 30. | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-07 15:20 | |
![]() | Och ? Du spelar ju i din takt, de i sin.. Har de joinat ditt spel så är spelet i din takt. Om de sen börjar häckla dig för att du spelar "långsamt" så skit i det, det är ju fortfarande DE som skulle läst innan de joinar ett spel.. :) | |
| Vädurkanin - Ej medlem längre | 2010-03-07 16:32 | |
![]() | Det spelar väl ingen roll om folk bara utnyttjar en liten del av den maximala tiden. Hur påverkar det dig? Hamnar du i tidspress och går över den tid för att de lägger för fort? Jag tycker själva tidsdefinitionerna är bra, problemet enligt mig är att många inte väljer det tempo de behärskar. | |
| Ben_Dable | 2010-03-07 16:58 | |
![]() | Jag tycker att Stress och snabbare ska avbrytas när tiden är slut för en deltagare. Man spelar ju dem för att man har ont om tid, men om motståndaren då ändå utnyttjar mer tid, kanske för att de leder stort och har råd med tidsavdrag, så måste man i vissa fall avbryta spelet. Känns inte rättvist... | |
| ijer48 | 2010-03-07 17:03 | |
![]() | mrs pock: Du avgör ju själv vilken tid det spel du startar ska ha. Du har mer än normal att välja på. Och den som ansluter väljer vilket spel han/hon vill ansluta till. Du behöver ju inte störa dig på att nån spelar snabbare, du har gjort valet. | |
| Vädurkanin - Ej medlem längre | 2010-03-07 17:11 | |
![]() | Instämmer helt med Ben_Dable och det var bland annat det jag menade med folk som väljer att ansluta till tempon de inte behärskar, men tjänar på tidsavdrag. Ibland till och med att matchen tar slut. | |
| Vädurkanin - Ej medlem längre | 2010-03-07 17:11 | |
![]() | Instämmer helt med Ben_Dable och det var bland annat det jag menade med folk som väljer att ansluta till tempon de inte behärskar, men tjänar på tidsavdrag. Ibland till och med att matchen tar slut. | |
| mrspock | 2010-03-07 18:01 | |
![]() | Vädurkanin och ijer48: Jag förstår verkligen inte invändningarna. Har man begrepp med syftet att beskriva spelets tempo bör de väl vara rättvisande begrepp. När jag slår upp ordet "normal" i SAOL står det "....vanlig, genomsnitts-...". Då kan det knappast vara språkligt korrekt att beskriva det allra långsammaste av fem olika tempon som "normal". Skulle bli lika missvisande om man vände på det, utgick från den snabbaste och kallade den "normal" och i stället hade följande beteckningar: Normal - Långsam - Väldigt långsam - Extremt långsam - Extraordinärt långsam Då skulle många spelare bli väldigt missledda när de gick in på ett "normalt" spel och de visar sig att de bara har sex minuter sammanlagt på sig. Men som det är nu är lika illa. När jag väljer "normal" och utnyttjar mina 30 minuter blir mina motspelare ofta extremt stressade. Vissa avbryter för att de inte har tid att slutföra eller tjatar på mig att skynda mig. Det skulle man slippa om man betecknade ett långsamt spel just vad det är - LÅNGSAMT. :-) | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:12 | |
![]() | Men fortfarande är det ju upp till den som joinar! Om DU startar normal så är det ju den hastigheten som gäller..Och normal är ju inte långsamt, det är normalt! =) Långsam låter lite "retard" och är inte något jag skulle spela =) | |
| Vädurkanin - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:15 | |
![]() | Att det heter normal antar jag beror på att det är samma tid som används i tävlingssammanhang (internationella regler eller nationella?) med den skillnaden att spelarna får använda all tid till ett enda drag om så behövs. Så det är väl normalt på så sätt. | |
| mrspock | 2010-03-07 18:23 | |
![]() | På internet tenderar tempot att vara så mycket högre och i praktiken är det inte normalt. De flesta här som möter en spelare som utnyttjar alla sina 30 minuter kommer tycka att det går extremt segt. Jag spelar själv oftast mycket snabbare men ibland vill jag få extra lång tid på mig. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-07 18:24 | |
![]() | mrsspock: Precis innan jag startar ett spel står det en tid brevid, så "helt fel" kan jag knappast ha. | |
| mrspock | 2010-03-07 18:26 | |
![]() | Och om man möter en spelare som inte spelar i det tempot som är avsett blir man irriterad. Oavsett om man möter en spelare i "normal" som bara utnyttjar 1/4 av sin tid eller en spelare i Panik som inte alls hänger med i tempot. | |
| mrspock | 2010-03-07 18:28 | |
![]() | Linn: Nej, men till stor del fel om man inkluderar din slutsats att "det inte spelar någon roll vad man kallar det." | |
| Snurt | 2010-03-08 10:44 | |
![]() | Normal kan väl heta 30 min? och så vidare? Det blir ju tydligast. | |
| golden | 2010-03-08 11:04 | |
![]() | det här kan ju bara vara ett problem den allra första gången någon spelar betapet och inte har en aning om vad de olika benämningarna betyder. 30 respektive 15 stycken minuter är ju lika mycket varje gång oavsett vad man kallar dessa samlingar av minuter. | |









