Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| super_sober | 2006-05-18 11:38 | |
![]() | Längsta rullningen Det borde ju inte vara så svårt att ta fram en lista med de längsta rullningarna? HAde varit intressant att se, tycker jag. | |
| DiggedyDavva | 2006-05-18 11:52 | |
![]() | Det finns ju nu.. men, efter att ha tittat på alla rullningar så anar jag ugglor i mossen. Fizzle o Iremmats måste ha gillat idén med listan jäääättemycket. Jupp, jag körde lite detektivarbete och upptäckte ett visst mönster. *lyfter ena ögonbrynet och puffar på pipan samtidigt som jag rättar till jakthatten* | |
| super_sober | 2006-05-18 12:02 | |
![]() | var finns det?? | |
| DiggedyDavva | 2006-05-18 13:01 | |
![]() | topplistor>>rullnin gstoppen | |
| saittam75 - Ej medlem längre | 2006-05-18 13:34 | |
![]() | www.betapet.com/inde...oh ighscore | |
| anduin - Ej medlem längre | 2006-05-18 14:03 | |
![]() | Det är ju topplista över högsta poäng, inte längsta ord. | |
| vulcan | 2006-05-18 15:06 | |
![]() | Nej jag hittar ingen. Hade för mig att det fanns en funktion där man kunde se hur många gånger ord av viss längd hade lagts, men jag får inte fram den. Annars är det ju så att själva spelplanen sätter en enkel gräns: Det går att lägga upp till 15 bokstäver långa ord, inte mer. Ser man på rullningstopplistan så hittar man också ett antal roliga exempel som t ex KALCIUMHYDROXID. "Problemet" med dessa är de med all sannolikhet inte är tillkomna i riktigt spel utan i en match som planerats och spelats i syfte att få ut just det ordet. Det är inget fel i det - jag ser det som ett slags knåp. Det är väl bara om man skulle spela massa såna här matcher och tjäna massvis med rating på det som det skulle kunna finnas anledning att anmärka. Vad är då den längsta "riktiga" rullning som lagts? Det vet jag inte på rak arm. Det finns också diskutabla gränsfall - t ex att man sett möjligheten att spela en skoj rullning och därför mjölkat en eller flera drag för att få upp den. Som tävlingsspelare tycker jag nog att det är mest intressant med rullningar som är tillkomna som en del av ett vanligt och hyfsat taktiskt upplagt spel. I tävlingsspel finns det noterat tre tior (det saknas rullningsstatistik från en del turneringar så det kan finnas längre ord lagda i dem), nämligen DISKREPANS, MEDVETANDE och VINTERGATA. Så fort jag orkat föra in statistiken från senaste tävling kommer det också att finnas en fjärde, nämligen PROTESTERA som las av *host* *harkel* ;-) Det var den första tia jag lyckats spela överhuvudtaget på mer än 3 års spelande och åtskilliga tusen matcher. På en träning har jag sett en spelare förlänga *VULK till VULKANISERA - en snygg elva, eller hur :-) Från Ordspel minns jag bl.a. en spelare som lyckades använda STEARIN på ett betydligt roligare sätt genom att rulla och förlänga KAZAK -> KAZAKSTANIER. Men allt det här är ovanliga händelser även bland skickliga rullare. | |
| Dr Jacoby | 2006-05-18 15:17 | |
![]() | nisses P(ARTIST)YRELSE var rätt skoj också :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-05-19 03:55 | |
![]() | Det FANNS en funktion för att se ordstatistik över samtliga ord (inte bara rullningar) som någonsin lagts. Den togs dock bort när Betapet blev så populärt att databasen inte hann med, pga orimligt många ord per sekund. Mera detaljer om detta vet nog utvecklarna. Det finns nog en gammal tråd om det också. :) | |
| Kapustin | 2006-05-19 14:30 | |
![]() | Mmm, DiggedyDavva har alldeles rätt. En del verkar ha tagit rullningstoppen på stort kalkylerat allvar. En titt i statistik gör ju att man funderar lite... Till exempel när en spelare med väldigt hög ranking har spelat hundratals matcher mot en och samma spelare med <500 i ranking... ( *hummar lite och låter den slitna trenchcoaten fladdra lite när jag gör sorti...* ) | |
| Radagast | 2006-05-20 21:39 | |
![]() | Den snyggaste rullningen jag hört talas om i IRL-spel (men inte tävling) var Håkan Anderssons F(AR)THIN(D)ER med någon blank. Den längsta IRL-rullningen jag hört om från IRL-spel är Peter Vibergs (PROTES)TMARSCH. På nätet har jag fånigt nog aldrig spelat någon tia eller längre, men (BAND)STATION och (MED)VETANde hittade jag vid IRL-spel samma vecka förra året. Då gjorde jag antagligen slut på min rullningstur för flera år framåt. På nätet är nog de flesta riktigt långa rullningar ihopsparade efter samarbete, något som IMHO känns rätt fånigt. Jag har låtit Frank spela låååååånga matchserier för att kolla hur ofta de dyker upp i praktiken, och på 500000 matcher dök det upp en enda femtonbokstavsrull: (TOLERANS)TRÖSKEL. I mina matcher mot Frank har jag som mest sett elvor. | |
| julkii | 2006-05-21 12:10 | |
![]() | Jag är lite stolt över min elva (DANS)PARTNER | |
| RedlineRocks - Ej medlem längre | 2006-05-21 12:19 | |
![]() | Gjort en 10a som icke va uppgjord och tyvärr va den på nätet. (NED)SMITTAD med 2 blanka :) | |
| Keyzer Soze | 2006-05-23 17:09 | |
![]() | Jag fick in AIDSKLINIK får några veckor sen, lite stolt över det också.. | |
| Erica_s | 2006-05-26 23:14 | |
![]() | Jag fick till (utan)förskap för ett bra tag sen dvs en 11:a! I riktigt spel på nätet den är jag helt klart stolt över! Annars är mitt bästa rullminne när jag fick till czardas och byracka(där hade jag två blanka) i samma match! Erica | |
| Labyrint | 2006-05-27 00:02 | |
![]() | (F)arTH(IN)DER har jag för mig att Håkans tia var. Att han hittade HINDER först runt ett liggande IN, sedan såg F:et före och satt med två blanka. | |
| Goldena - Ej medlem längre | 2008-03-25 09:11 | |
![]() | Min första 10a: » Goldena har rullat för 66 poäng (PENSIONERA)! | |
| Impossible | 2008-03-25 09:15 | |
![]() | PRÄRIEVARG har jag lagt :P | |