Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sänket2010-03-20 01:53
Antal inlägg: 23

Förslag för minskad irritation
Nån mer än jag som har råkat trycka på helt fel knapp vid fel tillfälle, typ "ge upp" fast man leder med 200 poäng eller "byt brickor" när man är på väg att lägga ut en fin rullning?

Har analyserat problemet och kommit fram till att "knapparna" sitter fel, mellan brädet och ens bokstäver. Har man som jag en laptop med musplatta är det då lätt att råka klicka medan man drar en bokstav till brädet.

Förslag till berörd datorkunnig person är alltså: Flytta ner knapparna under bokstavsraden! Problem solved!

(Har inte orkat bläddra igenom hela forumet, så har nån redan postat det här eminenta förslaget ber jag om ursäkt för att ha tagit upp er tid.)

ewokerna74 - Ej medlem längre2010-03-20 07:48
Antal inlägg: 323

Men ge upp kan man ju inte trycka på av misstag!! Det kommer upp en ruta då som frågar om du vill ge upp och vara osportslig. Den går ju inte att missa!

Däremot bytknappen håller jag med om, eftersom jag tar fel på byt och rensa ibland. Annan färg, varningens röd kanske. Eller en annan placering.

Å andra sidan kör jag också laptop men jag bygger ordet på stället och klickar ut direkt på spelplanen, så då drar jag aldrig bokstäverna över knapparna. :) *tipsar*

pacc2010-03-20 10:59
Antal inlägg: 140

He he, har gjort dessa misstag flera gånger och tappat en bokstav på pass eller byt brickor.

När jag klickar trycker jag också lätt muspekaren åt sidan
som när jag skulle 'rensa' en rullning som gav mer poäng
på ett annat ställe och gled över och tryckte på 'byt brickor'....

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?