Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 592

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Incoming - Ej medlem längre2010-03-27 17:54
Antal inlägg: 4

Spelplanskrångel i Opera
Samtliga webläsare jag använt öppnar spelplanen i ett eget fönster vilket jag bekvämt kan placera varhelst jag önskar på skrivbordet.

Med webläsaren Opera så öppnas spelplanen inuti läsarfönstret och jag ser inget sätt att kunna "få ut" spelplanen i ett eget fönster (svårt att förklara för de som ej sett detta själv).

Någon som vet hur man kan åtgärda problemet så Betapets spelplansfönster beter sig lika i Opera som i andra webläsare?

Tack på förhand!

apbur2010-03-27 18:24
Antal inlägg: 9699

Du verkar ha ett unikt problem. Jag startade upp Opera och kan inte se att det är nån skillnad.

Incoming - Ej medlem längre2010-03-27 18:52

Tack för ditt svar apbur. / Har du provat öppna ett spelrum i Operaläsaren? Får du isf. upp detta spelrum i ett eget, separat, fristående fönster?

För mig blir det nämligen såhär; spelplanen öppnas inuti det aktiva fönstret.

www.wesa.se/temp/bet...er a_01.jpg

Försöker jag dra/flytta spelplanen så försvinner den bakom aktiva fönstrets ramar likt såhär;

www.wesa.se/temp/bet...er a_02.jpg

Har studerat samtliga inställningar till min bästa förmåga men finner tyvärr inget som verkar korrigera detta. Men det blir alltså inte på detta vis för dig apbur?

Tack igen för eventuella svar och hjälp.

apbur2010-03-27 19:19

Nej, jag får ett separat fönster som inte försvinner bakom på det viset.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, att det funkar för mig är bara ren tur. Om du maximerar fönstret så borde du ju inte uppleva problemet på samma sätt?

Incoming - Ej medlem längre2010-03-27 19:43

Jag förstår tanken bakom ditt sista tips där. Problemet är att jag oftast småkör Betapet mot sambon, utan tid, enbart för kul. Sitter ofta med fem, sex andra fönster och applikationer igång samtidigt och pysslar. Har därför starkt gillat hur jag tidigare kunnat placera spelplanen i ett hörn och pulat på med resten. Finner problem och brister på andra webläsare varför jag inte är så pigg på att ge upp Opera heller.

apbur - inte lust att ta skärmdumpar på relevanta Operainställningar och posta över? ;) Säkert jag som sitter med någon bock eller prick i fel ruta/cirkel.

Tack för att du bollat frågan med mig apbur! Om någon annan har förslag på lösning så är det fortfarande välkommet.

apbur2010-03-27 20:46

Ojdå, nu begär du att jag ska veta vilka inställningar som borde vara relevanta. Jag är glad att min dator fortfarande går att starta. Kan du inte säga vilka inställningar du tror kan vara fel?

[IMG]i39.tinypic.com/x1aj ....png[/IMG]

Vet inte om det kan hjälpa dig....

Incoming - Ej medlem längre2010-03-28 00:31

Nejdå, självklart skulle jag aldrig begära att du är expert på Opera-läsaren - själv kan jag inte ett dyft och har tyvärr inte ens en susning om vilka inställningar som kan styra detta. Skulle lika gärna kunna vara något omkringliggande insticksprogram eller ett kilo andra saker.

Är det senaste versionen av Opera du testat med (v. 10.51)?

Skärmdumpar likt den du länkat skulle troligen ha mycket god chans att hjälpa (så långt som Operas inställningar påverkar i alla fall). Dock skulle jag antagligen behöva en skärmdump av varje inställningsfönster (alt. nedskrivna direktiv) vilket jag aldrig heller skulle begära då det skulle ta enorm tid och arbete.

Bara för att testa så bad jag sambon installera Opera på sin laptop vilken beter sig exakt lika som för mig - samma problem. Möjligt att du har en äldre version av Opera apbur?

Anyway, tack så mycket igen för all din hjälp, även om problemet och min okunskap fortfarande kvarstår. Uppskattar din tid och assistans!

apbur2010-03-28 14:52

Inställningar - Avancerat - Visning - Visningsalternativ

Har Opera 10.10. Lite konservativ kanske :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?