Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 592

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stjarne2010-03-30 11:45
Antal inlägg: 1

Komma runt brandvägg?
Hejsan!

Sitter på jobbet på min lunchrast här nu, och jag är låst bakom en brandvägg, så jag kan inte connecta till era spelrum tyvärr, finns det något annat sätt som man kan spela på tro?

Bitte - Administratör2010-03-30 13:44
Antal inlägg: 24199

Från vanliga frågor

""Betapet använder sig av datorportar för de olika spelrummen. En port är en kanal som information skickas igenom. Dessa portar skall vara öppna för utgående trafik. Många brandväggar tillåter utgående trafik per automatik. Om så inte är fallet kan du konfigurera brandväggen om du har behörighet att göra detta på den dator du använder dig utav. Följande portar ska vara öppna för utgående trafik: 1421-1432 mot adressen turrican.betapet.com (213.185.243.21).""

Bitte

gubbi2010-03-30 18:57
Antal inlägg: 2638

Visst finns det sätt att ta sig runt brandväggar... Google är din vän!

Mouche - Administratör2010-03-30 20:19
Antal inlägg: 24193

En liten varning dock.

Om en anställd hos mig ertappas med att göra saker med inställningar på datorn för att ägna sig åt annat än att arbeta, så resulterar det oundvikligen i att personen ifråga får avsked utan rekommendationer.
Det finns absolut inga ursäkter för ett sådant förfarandesätt nämligen.

"Spärrarna" i företagens datorer finns där av en anledning och att gå förbi detta är inte något man bör göra om man är rädd om sitt jobb.
Många företag delar denna åsikt och man bör därför ha tillstånd från ledningen för att göra sådana saker.

Mouche

cheesemaster2010-03-30 20:34
Antal inlägg: 113

låter en aning oresonligt det där ovan tycker jag.

La bruja2010-03-30 21:56
Antal inlägg: 505

Men om man har en trevlig och mänsklig chef så kan man ju fråga om det är ok så man kan spela på sin rast om man vill. Det får iallfall jag göra på mitt jobb. Fast en del kanske håller sina anställda i herrans tukt och förmaning även på deras obetalda tid eller så ser dom till att dom inte hinner ta ut sin rast....

Bitte - Administratör2010-03-30 22:01
Antal inlägg: 24199

Det handlar nog inte om otrevlighet eller annat det handlar väl om att se till att de anställda INTE drar ner en massa på servrarna som kan ställa till problem, vi har rätt strikta regler på mitt jobb om vad vi får surfa på.

Bitte

cheesemaster2010-03-30 22:06
Antal inlägg: 113

och om ni skulle besöka någon annan sida så skulle ni bli uppsagda per omgående.. verkar sympatiskt.

Fetzer - Ej medlem längre2010-03-30 22:28
Antal inlägg: 395

Normalt är att arbetsgivaren utfärdar en skriftlig varning, upprepas beteendet så leder det till avsked. Detta gäller för fackligt anslutna arbetsplatser. Sen beror det givetvis på hur grovt missbruket är i vissa fall kan det leda till direkt avsked.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?