Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 610

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Emollas2010-04-21 14:06
Antal inlägg: 1082

Varför räknas "ge upp" till avbrutet spel
Jag undrar detta för att när man trycker på "ge upp" så gör jag det när jag inser att man inte kan komma ikapp sin motspelare. Detta innebär ju inte att jag avbryter ett spel egentligen väl, utan snarare att jag "ger upp". Att avbryta ett spel är väl snarare att man lämnar spelet utan att trycka på ge upp så att motspelaren får sitta och vänta tills tiden är ute.

Så ett spel där man trycker på "ger upp" borde ju räknas till förlorade spel egentligen om ni förstår vad jag menar...

vindsus862010-04-21 14:09
Antal inlägg: 3785

det är inte alltid för att man ligger i underläge som man ger upp utan det händer att folk gör det, men ändå har högst poäng. folk har olika anledning till att ge upp ju. sedan så avbryts ju spelet mitt i då man ger upp så då är det ju avbrutet. man kan nästan alltid komma ikapp även om det ser dystert ut vid en punkt i spelet så då kan det väl inte räknas som en garanterad förlust?

sedan är det bra att kunna se hur många avbrutna matcher personer har för att se hurpass seriösa de är.

Emollas2010-04-21 14:13

Jo jag förstår din sida vindsus, men då borde finnas en knapp där man lämnar bordet för att man inte hinner spela klart. För ligger man under med 300 poäng så anser jag oftast spelet är kört.

Kotilda2010-04-21 14:17
Antal inlägg: 158

Tycker det är jätte irriterande med folk som slutar spela bara för att de ligger under.

Emollas2010-04-21 14:18

Jag anser ju att jag är en seriös spelare som trycker på "ge Upp" när man ligger under med 300 poäng, detta för att inte ta upp tiden för den andre spelaren. Men du anser alltså att det är mer seriöst att sitta kvar till spelet är slut om man ligger under med 300 poäng?

Och varför är man oseriös när man trycker på ge upp?

Kotilda2010-04-21 14:27

Har inte nämnt nått om oseriöst. Jag tycker bara att det är irriterande när folk avbryter matchen. Och jag tycker att det mest verkar vara ett tecken på dålig förlorare. Men det är bara min åsikt.

Emollas2010-04-21 14:29

Tar du åt dig kotilda det var inte menat som illa till dig utan jag svara egentligen på "vindsus86" ursäkta mig.

Kotilda2010-04-21 14:32

Missa att läsa "vindsus86" inlägg därför ja svara som ja gjorde. Så jag får ursäkta mig istället

Mitch Ryder - Ej medlem längre2010-04-21 14:38
Antal inlägg: 631

Men lite grann känns det som om det är väldigt viktigt för många, att få fullständigt förnedra sin motståndare. Jag tycker det är ok att ge upp om man bara säger till i förväg. Däremot när någon i vredesmod bara drar är det något helt annant.

Kotilda2010-04-21 14:42

Har aldrig vart med om att någon har sagt till i förväg. Men om de sa till så vore det absolut OK.

obitje2010-04-21 14:51
Antal inlägg: 139

Att "ge upp" är väl att uttryckligen erkänna sig besegrad. Att "avbryta" signalerar något annat. Skillnaden finns i alla fall i andra sammanhang än på betapet. Att ha många avbrutna matcher i sin statistik är i mina ögon något som lätt speglar något negativt. Man har antingen dålig uppkoppling, drar medvetet. Sen finns förstås möjligheten att personen gett upp, men det är liksom inte det första jag tänker. Jag väljer därför att inte spela med folk som har många avbrutna matcher. Inte för att jag inte skulle acceptera att h*n gav upp om h*n sa till i förväg utan för att jag vill undvika otrevliga avbrott.

Emollas2010-04-21 14:59

Så obitje.. Nu kommer jag alltså inte få spela mot dig bara för att jag har ett spel avbrutet? Eller vad räknas till många?

clullanc2010-04-21 15:03
Antal inlägg: 180

Säger man till innan är det väl ingen fara. Blir däremot irriterad på folk som bara lämnar. Så får man sitta och vänta i fem minuter. Inte så länge kanske, but still. :/

Emollas2010-04-21 15:10

Okej jag ska säga till nästa gång jag ger upp, eller så ska jag sitta där tills spelet är slut istället för att vara en dålig förlorare

Thedah2010-04-21 15:42
Antal inlägg: 6

Mmm, håller med om att det borde föregås med en varning om man ger upp av den anledningen att det är lite trevligare. Men som sagt så blir man ju i alla fall inte sittande i fem minuter och stirrar på skärmen, om personen i fråga använder avsedd knapp.

Det är ju svårt att tycka och tänka något om dem som bara "försvinner" det kan ju vara fel på uppkopplingen.

Handlar väl inte bara om att vinna eller förlora heller? Först och främst är det ett roligt spel.. MEN visst är det kul att vinna! Speciellt om matchen varit jämn! =)

patir2010-04-21 15:49
Antal inlägg: 1

När man ger upp borde det räknas som en förlust, så att det drabbar mina poäng och gagnar den andra spelaren. Även om man ger upp när man leder. Däremot borde det inte räknas som att man har avbrutit! Jättedålig idé av betapet redan från början.

Emollas2010-04-21 15:51

En annan fråga är ju varför ger en person som leder upp?

ojjojj2010-04-21 16:56
Antal inlägg: 313

jag tycker inte att man ska få ett avbrutet spel om man ger upp, utan en förlust..
och om man ger upp om man leder kan väl bero på att nåt kom upp plötsligt, man kom på att tiden var mer än man trodde tex skulle jobba

odin - Administratör2010-04-21 18:49
Antal inlägg: 7442

Jag tycker inte det är självklart att det skall vara en förlust. Hur roligt är det att spela med någon som väldigt ofta ger upp? Detta kan man inte se om det registreras som en förlust.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2010-04-21 18:59
Antal inlägg: 631

Nä men det märker man ju rätt snabbt ändå även om det inte finns med i statistiken. Förstår inte riktigt vikten av det hela.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?