Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade84
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
betzy_682010-07-09 22:55
Antal inlägg: 21

skapa ett panik-rum
gör rum för varje speltid så går det fortare att hitta nån att spela med....snälla, åtminstone ett panikrum borde finnas.

1stclassriot2010-07-09 23:09
Antal inlägg: 522

precis. och så väljer man om man vilket bräde och man vill ha vanlig eller böjningsordlista

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2010-07-09 23:12
Antal inlägg: 2979

nej det kommer inte bli något panikrum... har testats men de flesta hänger ändå bara till allmänrummen

betzy_682010-07-09 23:17

jag har aldrig sett nåt panikrum i test...om alla rum blir tidsvalda så hamnar ju alla med likasinnade...eller hur?

betzy_682010-07-09 23:18

Har du ensamrätt att bestämma det?...eller kan vi rösta? :-)

betzy_682010-07-09 23:18

Jag tycker det kan testas igen under en månad och sen höra vad folk tycker.....

Skugga2010-07-09 23:20
Antal inlägg: 6559

tsarraz sade ju nyss att det redan testats men inte var populärt?

Jesper M2010-07-09 23:40
Antal inlägg: 1332

jag har spelat här i många år nu men har aldrig sett tester på diverse dedikerade rum, vilket alltid påstås när någon frågar efter ett.

när skedde de här testerna?

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2010-07-09 23:47
Antal inlägg: 2979

Minns ej tyvärr.
Blir en massa rum om man skall dela upp dem
Slump panik
slump hets
slump normal
special etc. etc.
vad gör du om ditt slump panik rum e fullt och du har värsta suget efter det.

Jesper M2010-07-09 23:49

f5?

det borde ju räcka med dedikerade rum för de mest populära spelen.

dragabol2010-07-10 00:00
Antal inlägg: 382

folkomröstning - en lokal sådan på betapet vore kul ..

Jesper M2010-07-10 00:07

ja, det vore klokt att använda "giraffen funderar" till frågor som berör betapets utveckling.

bulimi32010-07-10 00:10
Antal inlägg: 187

Lägg ner snacket, de e bra som de e.Det finns alltid nån att spela med ändå.

Guldplate2010-07-11 09:41
Antal inlägg: 1212

tsarraz:
Tror du missuppfattade önskemålet. De enda rummen dom vill ha är rum som är uppdelade efter tiden man spelar. Panikrum, hetsrum, stressrum, osv. Där inne väljer man sen vilken typ av bräde man vill spela. Det gör att det inte blir allt för många rum...

Fast personligen så ser jag inget behov av något sånt rum. Jag har sällan några problem med att hitta motståndare för panikmatcherna. Det händer möjligen någon enstaka gång att det går segt men det brukar lösa sig när jag byter till ett annat spelrum.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2010-07-11 09:54
Antal inlägg: 631

Varför ska det alltid vara så bråttom? Orkar man inte vänta någon minut på att få en motståndare, sitter nog problemet någon annanstans.
Så behåll rummen som de är.

Ronny822010-07-11 17:19
Antal inlägg: 109

Ja, varför så bråttom? Själv tycker jag att man måste uppnått en viss ranking innan man får välja panik spelplanen (ca 2000 vore bra). Ser tyvärr för många dåliga spelare välja denna och avstanna i utvecklingen (fortsätter att drälla ut korta ord utan minsta tanke).

betzy_682010-07-11 23:01

Min tanke var som någon trodde...rum för den speltid man gillar att köra.

penguin12010-07-11 23:05
Antal inlägg: 123

Men ronny, det är väl ändå upp till var och en vilken typ av spel man väljer? Och om man har nån tanke bakom det man lägger! Du låter som om du vore tränare för ett fotbollslag:-)

Mouche - Administratör2010-07-12 13:10
Antal inlägg: 24193

Kopierat ur annan forumtråd:

"monk - Spelvärd/Forumvärd 2009-02-12 10:59

Antal inlägg: 1871
Eftersom jag är en av personerna bakom Betapet vill jag avsluta denna tråd med några rader.

Det är ganska uppenbart att det finns många medlemmar här med starka viljor och synpunkter. Det tycker vi som driver Betapet är kul och vi har alltid försökt vara öppna för nya förslag och idéer. Exempelvis har vi infört möjligheten att spela med böjningsord vilket inte hade varit möjligt om inte ordgräwaren & co utvecklat ordlistan. Vi har även tagit fram utökad spelstatistik, snabbare spellägen (Panik), fler spelbräden (Slumpad) vilket förmodligen inte heller hade hänt utan en bra dialog med sajtens medlemmar.

Många idéer har alltså genomförts och blivit verklighet, precis som en del andra förslag inte förverkligats. När det gäller önskemålet om att dela in spelrummen efter spelstil har vi som utvecklar sajten diskuterat och kommit fram till att vi inte tycker att det är någon bra idé.

Vi kan förstå att det finns många medlemmar som vill spela på klassisk spelplan, men på samma sätt vill alla spelare ha unika rum som passar för just deras spelstil. Vi har svårt att motivera varför de som gillar just klassiskt ska premieras, och inte de som vill ha egna rum för slumpat, för hets, för panik, för 3-4 spelare, för högratade, för nybörjare osv. Alla dessa rum tror vi skulle bli rörigt och det är alltså skälet till att vi valt att ha kvar det som det är idag.

Dessa skäl har vi förklarat i en mängd forumstrådar och det känns tråkigt att de som redan känner till vårt beslut inte kan respektera det.

Det som hänt de senaste veckorna är att några av de medlemmar som gillar klassisk spelplan uppmuntrat varandra att träffas i papegojan. Detta är helt okej så länge det handlar om att tipsa kompisar på ett trevligt sätt. Att däremot spamma spelrumschattarna om att papegojan är det nya rummer för klassiskt spel eller att skälla ut spelare som startar slumpspel i papegojrummet är oacceptabelt.
----

Oj, detta blev visst ett betydligt längre inlägg än några rader, men jag kände att det var viktigt att återigen reda ut vår hållning i denna diskussion.

Vill avsluta med att tacka alla fantastiska spelvärdar som hjälper till att administrera Betapet, utan er skulle denna sajt inte gå att driva.

Monk/Stefan

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?