Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| valentin99 | 2010-08-06 20:40 | |
![]() | hjälp! Men jag blir galen, något är riktigt fel på min uppkoppling! Jag vet inte om det är datorn, uppkopplingen eller betapet det är fel på, men jag blir "nedkopplad" hela tiden när jag spelar. Nu värre än någonsin. Ibland kommer jag inte tillbaka in i spelrummet heller, antingen är det fullt eller så står det nåt slags error-meddelande. Det har hänt enstaka gånger förut, men då stod det ett meddelande att "spelet svarar inte" el ngt sånt. Men nu kan spelet bara fortgå utan att ens jag SER eller märker att jag blir nedkopplad, och jag sitter o trummar med fingrarna o tänker att det var en j-a tid min motspelare tar på sig, men så visar det sig att jag helt enkelt är nedkopplad...suck. Finns det någon datakunnig out there som kan hjälpa en datateknisk dyslektiker här? | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-06 20:43 | |
![]() | använder du en router? | |
| valentin99 | 2010-08-06 21:02 | |
![]() | ...eh, router? Hm, nej, jag har trådlöst bredband. Om det är det du menar? Som sagt - jag är inte en datamänniska. Men kan det vara ngt med det alltså? Jag har aldrig ngt problem annars - blir aldrig nånsin nedkopplad när jag använder datorn? | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-06 21:12 | |
![]() | har du en apparat som du ansluter trådlöst genom eller har du ett usb-modem typ som du stoppar i datorn? om du har det så brukar de inte vara jättestabila.. försök isåfall att sitta nära fönster eller så så att du får bra mottagning. när du blir nedkopplad, är det endast på betapet eller även andra sidor? | |
| toovrida | 2010-08-06 21:24 | |
![]() | jag har fått samma problem valentin...har aldrig strulat innan | |
| valentin99 | 2010-08-06 22:06 | |
![]() | Imsoz, tack för ditt engagemang! :-) Nej alltså, jag har trådlöst bredband. Inget modem eller rauter eller nåt jag stoppar in i datorn. Och jag sitter med vidöppen balkongdörr! Och nej, det är BARA på betapet det händer, aldrig annars! | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-06 22:12 | |
![]() | Error2 tror jag det står då man loggar in och rummet hinner bli fullt Bitte | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-06 23:25 | |
![]() | oj det här blir svårt... är inte säker på hur det funkar med det du kallar "trådlöst bredband" men du måste ju ändå koppla upp dig mot någon "acesspunkt"? tror inte du kan svara på den frågan hehe men vad har du för bredbandsleverantör/bredb and? | |
| Frizk | 2010-08-06 23:39 | |
![]() | hur får du ditt internet levererat? via telefonkabel, satelit, mobil..? | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-06 23:42 | |
![]() | Har du för gammal version av Adobe Flash Player ,, testa att uppdatera den Bitte | |
| valentin99 | 2010-08-06 23:47 | |
![]() | Jag har telia som leverantör! Och acesspunkt...? Nja...det vet jag inte ens vad det är :-) | |
| Frizk | 2010-08-06 23:49 | |
![]() | Telia ja men har du ADSL eller satelit etc.. får du ditt internet genom ett telefonjack? | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-06 23:57 | |
![]() | vet du vart ditt bredbandsuttag sitter? jag gissar på att du har en kabel där som går till en liten apparat som är din "accesspunkt".. annars så vet jag inte hur du kopplar upp dig! | |
| valentin99 | 2010-08-07 00:22 | |
![]() | tack, tack...men okej, nej, jag har ingen kabel? Ingen liten sladd till datorn. Alltså, helt trådlöst. Via telia. Hm...kan väl inte vara det som är problemet? Jag surfar ju hela tiden, uppkopplad hela tiden på andra sajter o då funkar det hur bra som helst? | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-07 00:26 | |
![]() | ingen kabel till datorn utan en kabel till någon apparat..som du ansluter dig tråslöst till. tänk såhär typ att din dator måste ansluta till en "accespunkt" som sedan ansluts till "internet".. vanligtvis brukar folk som ha det hemma antingen ha en trådlös router/switch som de stoppar den "riktiga" kabeln i och sedan ansluts din dator till routern/switchen (trådlöst) eller om man har mobilt bredband så har man ett usb-modem typ som man stoppar i datorn. | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-07 00:32 | |
![]() | kollade på telias hemsida och jag antar att det är "Telia Smart" som du har? www.telia.se/privat/...te liasmart isåfall har du den där apparaten som bilden visar och det är den du ansluter dig till internet genom... försök isåfall att sitta nära den. vet inte om den har några vanliga internetuttag men isåfall kan du testa med att stoppa in en kabel och sen i datorn, har problemen då slutat så är ditt problem antagligen dålig mottagning | |
| Frizk | 2010-08-07 00:36 | |
![]() | Kan för övrigt tillägga att telia bråkar med mig med ikväll | |
| helbe267 | 2010-08-07 00:40 | |
![]() | Kan funka bättre om du inte använder Windows utan laddar ner Firefox ist. Funkar bättre med Firefox för mig iaf. Värt att pröva :) | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-07 00:40 | |
![]() | hon menar nog internet explorer.. hehehe | |
| helbe267 | 2010-08-07 00:42 | |
![]() | Hahah, ja det menade jag givetvis :) | |