Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dammen | 2010-08-07 23:23 | |
![]() | Varför får jag inget svar av spelvärden? Den 5 augusti spelade jag ett spel enl. böjningslistan där jag förlorade. Men det spelar ingen roll. Det som spelar roll är att det fanns ett ord "sju" och ovan för detta ord 2 röda rutor och en gul som borde ge bra med poäng. Jag fick ihop "tretti(o)" och det skulle då bli tretti(o)sju - ett ord som inte godkändes. Varför? Jag skrev till spelvärden och dagen därpå skrev jag igen och frågade varför jag inte fick något svar. Kanske det är helt klart för alla, men dock inte för mig. Kanske det finns någon betapetspelare som kan vara vänlig och besvara min fråga nu när jag nonchaleras av spelvärden???? | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-07 23:31 | |
![]() | Vissa räkneord finns efter vad jag förstår med i ordlistan och andra inte. Antagligen hör just talet trettiosju till de som inte finns med. Samtidigt så flyttar jag tråden till Support. Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2010-08-07 23:33 | |
![]() | Och Slagruta: Sluta med ditt jäkla tramssnackande. Alla värdar gör så gott de kan men man kan inte alltid finnas till hands vid datorn. Mouche | |
| blue_moon | 2010-08-08 00:36 | |
![]() | Tyvärr ryms inte alla räkneord i SAOL - den skulle svälla ut för mycket då. Från och med trettio får vi nöja oss med trettioen och trettioett. Fyrtio (fyrti, förti), fyrtioen, fyrtioett, femtio (femti), femtioen, femtioett, sextio (sexti), sextioen, sextioett osv. | |
| Dammen | 2010-08-09 10:07 | |
![]() | O.k. jag tackar för förklaringarna. Men det är en sak att SAOL inte skriftligen rymmer alla övriga räkneord efter trettiotvå, men då får man väl anta att ff anser att människor begriper att följande räkneord naturligtvis hör dit, även om det inte uttryckligen står tryckt där. Tror jag skall skriva till SAOL:s HK för en förfrågan. Men Böjningslistan borde dock innehålla dessa ord...tycker jag. Helt vanisinnigt tokiga och roliga ord har jag fått med där. | |
| kajix | 2010-08-09 12:36 | |
![]() | Jag tror att det programmeringsmässigt inte är något problem att implementera fler (alla?) räkneord, men är det önskvärt? Kanske i böjningsrummet... | |
| reson - Ej medlem längre | 2010-08-09 12:52 | |
![]() | Bra Dammen!! Jag gillar sådana personer som Du som tar tag i obegripligheter!! | |
| blue_moon | 2010-08-09 13:59 | |
![]() | Visst skulle det vara kul att kunna lägga trettiosju i böjningsrummen! Odin, snälla! :) | |