Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade69
Mobilspel
Pågående19 457

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lindgm2010-08-11 19:51
Antal inlägg: 15

Förslag ranking
Det är stor skillnad mellan att spela Normal och Panik. En del människor är snabba, andra tränker länge men väl. Jag föreslår att vi inför olika rankingtal beroende på betänketid, så att samma spelare har mer än en ranking. Detta har man tex när det gäller Schack och funkar bra. Som det är idag, så vågar man inte ställa upp i Panik, när man är seg, pga rädsla att förlora sin enda ranking. Dessutom säger ranking mer om den är anpassad till prestationen i de olika tidskategorierna.

grönöga - Ej medlem längre2010-08-11 20:41
Antal inlägg: 5570

"Som det är idag, så vågar man inte ställa upp i Panik, när man är seg, pga rädsla att förlora sin enda ranking."

Men snälla! Den som spelar panik vill ha en snabbt spel.
Vi har ju spel med olika tidsintervaller att välja mellan just för att var och en ska kunna spela en match i den takt som passar denne....

Hoodman - Ej medlem längre2010-08-11 20:47
Antal inlägg: 2826

Du vill inte behöva känna dig stressad och jag vill inte behöva sitta och störa mig på att du aldrig ''gör ditt drag''. Vad är problemet?

Måns_E2010-08-11 21:13
Antal inlägg: 12028

Jag tycker att idén med olika rating för olika tidsspann är bra, det skulle visa en mer rättvisande rating helt enkelt.

Sen förstår jag om det är lite bökigt att få till det på ett vettigt sett, för det har väl varit där skon har klämt tidigare när frågan har varit uppe.

lindgm2010-08-12 20:15
Antal inlägg: 15

Borde inte vara särskilt svårt att implementera. Man räknar bara ranking som vanligt, men har ett räkneverk per tid per person.

onobond2010-08-17 05:40
Antal inlägg: 24323

Förstår poängen med förslaget. Ju fler multiplar av statistikvariabler som införes, blir det gigantiska konsekvenser, om vi multiplicerar spelbord x ordlista x tempo x ytterligare välmotiverade förslag - och sen kunna plocka ut individuella mätvärden, formkurvor, etc. Nånstans går gränsen för både serverkapacitet och behovet av mantimmar att hålla systemen flytande.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?