Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hagwall | 2010-08-28 13:53 | |
![]() | Lägga till oönskade motståndare Hej, jag undrar om skulle kunna skapa en lista med de personer som varit otrevliga så att man skulle kunna identifiera dem och slippa spela mot dem i framtiden. Detta för att slippa att återupprepade gånger spendera tid på samma otrevliga medspelare. Mvh/ Henning PS Hittade ingen gammal tråd om detta - finns det en sådan så sorry | |
| Frk Lina | 2010-08-28 13:57 | |
![]() | Jag har lagt otrevliga medspelare i kompislistan ist för att ha kompisar där | |
| Hagwall | 2010-08-28 14:08 | |
![]() | Jo det är ju en idé :-) Håller tyvärr inte riktigt för mig då jag tycker bättre om mina vänner än vad jag tycker illa om de otrevliga - men tack för förslaget! | |
| Liz1 | 2010-08-28 15:20 | |
![]() | Det vore jättebra att ha något slags filter där man kan spärra vissa spelare så man slipper spela mot dem. Att de t.ex inte kan komma in i sitt spelrum? Är ju inte bara otrevliga spelare utan sådana som avbryter och pausar spel för att inte komma tillbaka. | |
| Kirgizistan | 2010-08-28 15:34 | |
![]() | Eller så rapporterar man bara vad som hänt och bifogar konversationen i ett PM till forumvärdarna så kan de avgöra vilka åtgärder som skall vidtas. | |
| Kirgizistan | 2010-08-28 15:34 | |
![]() | Skulle hellre vilja ha en "Anmäl"-knapp. | |
| Frizk | 2010-08-28 15:44 | |
![]() | Tycker också att en anmäl-knapp skulle vara mer passande. Tyvärr finns det nog en risk att en sådan knapp skulle missbrukas | |
| Kirgizistan | 2010-08-28 15:59 | |
![]() | Om den skulle missbrukas så skulle det vara ganska lätt för forumvärdarna att ta reda på vem som gör det och göra något åt dem. Men jag menade inte enbart en knapp utan en meddelanderuta som kommer fram när man klickat på knappen i vilken man får skriva anledningen till anmälan som sedan skickas till forumvärdarna. | |
| ocki | 2010-08-28 16:11 | |
![]() | Jag gillar idén med listan. De behöver ju inte ha varit så otrevliga att de borde stängas av från sidan. Man kanske bara inte gillar dem själv eller liknande. Då är det lättare att ha en egen lista. | |
| Kirgizistan | 2010-08-28 16:15 | |
![]() | En anmälan behöver inte leda till en avstängning, det kan lika gärna bara bli till en varning, eller inget alls. Det är bara viktigt att forumvärdarna är medvetna om vad som hänt. | |
| slånbär | 2010-08-28 16:46 | |
![]() | Att man kan lägga oönskade spelare i en lista betyder ju inte att man inte anmäler när en beter sig idiotiskt under ett spel. Man kan ju ibland bara uppleva att en motståndare bara är jobbig, spelar en spelstil man inte gillar, för en jobbig och störande konversation m.m. Jag vet några som jag absolut inte har lust att möta igen pga liknande. Detta betyder ju inte att det dom gjort är så allvarligt att man måste anmäla och straffa. Forumvärdarna har väl nog med jobb ändå. Vore alldeles ypperligt om man kunde ha en sån lista så kunde jag själv bestämma vilka jag vill blocka. | |
| MayBley | 2010-08-28 17:09 | |
![]() | Jag kan inte komma på någon direkt otrevlig person som jag har spelat med. Vad gör dom/säger dom? | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-28 19:15 | |
![]() | På ett flertal tusen matcher har jag nog aldrig stött på någon otrevlig person som jag vill blocka. Hur bär ni er åt? ;) | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-28 19:18 | |
![]() | Säger samma sak har under alla år sällan träffat på någon otrevlig ,, och har det varit nått så har jag kopiera och anmält till spelvärd Bitte | |
| pacc | 2010-08-28 20:07 | |
![]() | De menar nog att vissa är för bra för sin rating :) | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:19 | |
![]() | Jag tycker att alla är mycket trevliga när man spelar!! | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-08-28 20:36 | |
![]() | Har heller aldrig (nästan) stött på spelare som är otrevliga. Det här väl hänt ibland att h*n har kommenterat eller sagt nåt dumt men ärligt, vem bryr sig? Jag spelar för att ha kul, för min egen skull. Sen får väl den som är dum...vara dum. | |
| Hagwall | 2010-08-29 15:21 | |
![]() | Måste säga att det är väldigt sällan jag träffar på otrevliga spelare - vill precis som några skriver inte anmäla dem eller göra någon stor grej av det hela, bara slippa spela mot dem igen. Med otrevligt för mig menar jag - när någon anklagar mig för fuska, lämna spelet för att time:a ut och liknande... Verkar ju inte vara någon stor efterfrågan på en sådan lista så det är nog enklast att stänga tråden :-) | |
| slånbär | 2010-08-29 20:33 | |
![]() | Sällan men dock har det hänt att motspelaren varit otrevlig. Har tex blivit anklagad för att fuska några gånger för att jag multirullar. Inte så kul. Sedan skulle jag kunna tänka mig att blocka såna som drar när det går för dåligt för dom. Spelar ingen roll att det gynnar mig rent poängmässingt för jag vill spela klart och inte bli sittande och vänta på att tiden ska gå ut. Då menar jag ju främst såna som drar utan att ge upp. | |
| eloge | 2010-08-31 19:20 | |
![]() | Ett alternativ kunde ju vara att införa en svartlista som är raka motsatsen till en kompislista. Svartlistade kan ha ett utropstecken eller en särskild färg på namnet. Vill man spinna vidare kan en person vara svartlistad om någon av ens vänner har svartlistad den. Bör finnas en felkod som visar varför personen är svartlistad också. Svartlistan förekommer relativt ofta i java klienter och vi använder det bl.a. i våra klienter. Kan även användas i loggnings syfte, så länge det inte missbrukas. Detta är ett standard förslag men jag såg det ingenstans nämnt i forumet. | |