Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade18
Mobilspel
Pågående21 340

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Twincy2005-10-02 19:01
Antal inlägg: 5

Är det bara för mig Betapet strular?
Jag satt o spelade o tryckte på Lägg-knappen för jag skulle lägga ett ord. Inget händer men efter en liten stund dyker det upp en skylt där det står at tjag blivit avaktiverad! Tittar snabbt på mitt modem men den lyser orange o fin så där ska det inte vara nåt.
Försöker gå in igen i Elefantrummet o får upp själva rummet men det står att det inte går att ansluta mig. Kollar då internet för övrigt o det fungerar som det ska.
Försöker gå in på Betapet igen men det går inte alls. Kollar igen resten av internet o det funegrar.
Satt nyss o skulle skriva till administratörerna o helt plötsligt försvann sidan o "The page cannot be displayed" kommer upp. Utan att jag tryckte på nåt el gjorde nåt. Klickade på bakåt-knappen o gick sen in här på forumet.

Är det fler än jag som haft strul??
Inte alls kul att det står avbruten match när jag ledde o allt o skulle precis lägga ett ord över 3 x ordpoängs-rutan....
 
cocacolist2005-10-02 19:05
Antal inlägg: 3

Har nyss avslutat ett spel, efter mycket om och men..
Vi blev urkopplade 2 ggr, inte så kul.
Det känns nog ännu värre om man leder oxå, vilket jag inte gör så ofta :(
 
necronom2005-10-02 19:06
Antal inlägg: 52

Det är tråkigt att betapet strular så ofta
och helst då man själv leder med ett x antal poäng
 
pelikanen - Ej medlem längre2005-10-02 19:13
Antal inlägg: 2670

Jag blev också utloggad. Men inte min motspelare som fortsatte och lägga i godan ro. När jag äntligen kom tillbaka hade bara min tid gått ut. Hon hade massor av tid kvar. Sedan blev jag utloggad en gång till och hade till slut över 6 minuters minustid. Jag förlorade massor av poäng. Inte rättvist tycker jag. Jag undrar om jag hade tjänat på att låta bli att försöka gå in igen. Efter tre lägg borde ju då spelet ha tagit slut. Hur är det med den saken? Någon som vet?
 
Bao2005-10-02 19:16
Antal inlägg: 382

Jag kunde inte komma tillbaka, suck.

Men jag såg att användarantalet typ, halverades på startsidan. Stora problem va?

Tror dom får ta sitt ansvar och byta till en bättre server. Den klarar uppenbart inte för många inloggade.
 
odin - Administratör2005-10-02 19:22
Antal inlägg: 7442

Ta sitt ansvar? Det här är en gratistjänst, vi får INGA pengar för detta. Ibland undrar man ju hur vissa resonerar när man skriver en sådan sak.

Problemet i detta fallet var pga Internetleverantören. INTE på grund av BETAPET i sig. Vi får ha våra datorer hos dem gratis, vi kan alltså inte ställa några som helst driftkrav på dem.
 
Twincy2005-10-02 19:42
Antal inlägg: 5

Kan ni ta bort avbrutna matchen på min sida då? Jag vill inte ha den där...

Fast jag gissar att det kan bli krångel om alla vill ha sina avbrutna matcher borttagna. hur vet man om dom är ärliga om det el ej?
Jag tycker Betapet är jätte kul o jag är glad att det är en gratis-tjänst. Men visst blev jag oerhört frustrerad (o irriterad!!) när det blev ett sånt fel. Visste inte att det kunde strula pga internetleverantörerna (visste egentligen inte alls vad det kunde bero på, men så är inte jag särskilt teknisk heller ;-) )

Men då undrar jag också - hur kommer det sig att några kunde vara kvar o spela utan problem medans andra blev nedkopplade?
 
Bao2005-10-02 19:59
Antal inlägg: 382

Odin. Du är administratör och vill inte hävda något som helst eget ansvar? Det är ju för fanken ni som sköter sajten. Det är så jag resonerar och det gör nog många andra. Dessutom har ni reklam på sidorna. Alltså tjänar ni i allafall lite.

Om servrarna inte klarar av niohundra pers på en gång, så får ni väl stänga hälften av spelrummen. Synd om bara hälften kan spela varje gång Men det är bättre än att hälften av do som är med ska få problem varje gång dom spelar. Skärp er nu och försök lösa liknande problem inför framtiden. Ta ansvar. Är inte det bättre än att sajten får dåligt rykte så att ni får svårare att hitta annonsörer och sponsorer?

Jag undrar hur ni resonerar egentligen . . .
 
odin - Administratör2005-10-02 20:04
Antal inlägg: 7442

Läs mitt inlägg? Det var INTE VÅRA SERVRAR som strulade, det var uppkopplingen som vi inte har någon kontroll över.

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser sådana inlägg som du skriver. Skärp oss? Jag ha aldrig blivit så förolämpad. Vi gör ALLT vad vi kan för att fixa liknande problem och så kommer du och raljerar och insinuerar att vi inte skulle göra något!

Det är ingen RÄTTIGHET att spela här. Take it as it is or leave it.

Ödmjukhet är nog något du bör öva på.
 
Bao2005-10-02 20:39
Antal inlägg: 382

Odin, jag skriver för att jag bryr mig om sajten. Jag uppskattar allt arbete ni lägger ner. Förolämpad är något du inte behöver bli. Du tar det helt fel.

Om ni istället ursäktar er och försäkrar om att ni arbetar för att slippa sånt här, så skulle ni slippa inlägg som mitt förra. Ingen av oss vet helt och hållet hur ni arbeter. Men om ni visar ödmjukhet och förståelse från er sida, så blir det lättare för oss att göra detsamma.

Men tycker ni att det är kul om sajten får dåligt ryket? Eller om folk lämnar den helt för att den strular för mycket. På kvälllar och helger är det ofta mycket strul. Att folk blir irriterade bör väl ni också ha förståelse för?

Jag ursäktar mig om du blivit sårad och jag hoppas att ni forstättar förbättra sajten, vilket ni redan gjort en hel del för, på sisitone.

Ha en skön kväll nu och låt dig inte störas på mitt ordval. Vi vet inte hur ni jobbar, helt enkelt.

:)
Med vänlig hälsning!
David
 
Mitzy2005-10-02 20:41
Antal inlägg: 221

Detta är en jättebra gratistjänst och visst blir man irriterad då det strular, men det gäller att inte glömma bort att detta skulle kunna vara ett minne blott redan idag om inte odin och hans gäng la ner så mycket arbete på detta. De har ingen lojalitet gentemot oss, men fortsätter att hitta nya lösningar för att det ska funka. Bao, du skulle kanske försöka hitta på något annat att göra på din fritid där du betalar så kan du ställa krav.....
 
Bao2005-10-02 20:43
Antal inlägg: 382

"Bao, du skulle kanske försöka hitta på något annat att göra på din fritid där du betalar så kan du ställa krav....."

Jag har redan svarat Odin. Lägg själv märke till det där han talar om: Ödmjukhet! :)
 
kajix2005-10-02 20:52
Antal inlägg: 7767

gör en betaltjänst av det. då försvinner belackarna! och sen alla andra iofs :)
 
Bao2005-10-02 21:01
Antal inlägg: 382

Okej, för att förtydliga mig: Ja, "ansvar" var från början ett dumt ordval. Jag förstår att du reagerade, Odin. En en gång ursäktar jag mig för det! :)
 
odin - Administratör2005-10-02 21:02
Antal inlägg: 7442

Det är givetvis helt ok att komma med åsikter. Men ibland kanske man kan lägga fram dem på ett snällt sätt.

Vi vill defintivt inte att BETAPET skall strula. Jag har mardrömar om att siten skall gå ned. Jag vet hur många som blir "arga" och irriterade när det sker. Oftast brukar dock folk inte tänka speciellt långt utan brukar slänga iväg arga mejl till oss med "FIXA DEN HÄR SKITEN NU". Då blir man verkligen irriterad.

Nu har Bao defintivt inte betet sig på det sättet, men jag tycker bara man kan lägga fram vissa saker på ett trevligare sätt. Tyvärr kan man ju heller inte visa känslor på samma sätt genom sin text som man skriver. Därför kanske en person uppfattar det helt olikt mot vad den som skrev menade.

Tycker diskussionen även är avslutad så jag arkiverar den!
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?