Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elsalu | 2010-09-07 00:47 | |
![]() | Elefantmedaljen? Är det någon som kan förklara vad Elefantmedaljen är och hur man gör för att få den? Jag börjar bli besatt av att ha alla medaljer. =0) | |
| Kirgizistan | 2010-09-07 00:50 | |
![]() | Elefanten är en vandringsmedalj, man får den när man besegrar innehavaren. | |
| elsalu | 2010-09-07 00:54 | |
![]() | Aha! Och hur vet man vem som har den? | |
| granit_70 | 2010-09-07 00:55 | |
![]() | De undrar ja oxå?????????? | |
| Torasin | 2010-09-07 00:58 | |
![]() | Spana in Topplistor->Elefantmed aljen. Där ser du de senaste innehavarna - den som är högst upp sitter och trycker på den nu! | |
| elsalu | 2010-09-07 01:00 | |
![]() | Aha, så det är så jag ska gå tillväga för att få den. Jakten kan börja! =0) | |
| elsalu | 2010-09-07 01:02 | |
![]() | Men om nu FiaLisa (som tydligen har den nu) inte loggar in någonsin igen och spelar, så kan ju ingen ta den ifrån henne. Eller? | |
| Jonisen | 2010-09-07 17:31 | |
![]() | Om spelare har haft den länge utan att spela kan man mejla administratörerna så fixar de så nån annan får den | |
| slånbär | 2010-09-07 21:43 | |
![]() | Men hur gör dom då? Jag menar hur bestämmer dom vem som ska ha den? Lottar dom eller? | |
| elsalu | 2010-09-07 21:47 | |
![]() | Vilket mysterium det börjar bli kring den här elefantmedaljen! =0) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-09-08 19:07 | |
![]() | Observera också att listan med innehavare uppdateras en gång per dygn, så vill man veta vem som har den (om personen inte är inloggad är det till föga hjälp) får man följa den senaste matchhistoriken på vederbörande. | |
| Guldplate | 2010-09-08 20:25 | |
![]() | Elsalu och Slånbär och Granit_70: Om medaljen "fastnar" genom att en person inte loggar in på länge eller bara spelar mot sina kompisar så att ingen annan ska få tag på den så kan ni anmäla det. Då kommer medaljen att övergå till den som hade den senast före den "fastna". Samtidigt så finns det en regel som säger att du inte bara får möta spelare som är betydligt sämre än dig. Då riskerar du att förlora den för fegspel. Sen en liten sak till. Om ni får tag på medaljen så vill jag få första chansen att överta den från er! ;-) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-09-11 08:33 | |
![]() | Den regel om "fegspel" som Guldplate skriver om fanns tidigare skriftligen (och var annorlunda formulerad) men är nu mera en oskriven regel. En god regel är det dock fortfarande. :) | |
| strömavbrott | 2010-10-28 23:07 | |
![]() | Regeln om fegspel betyder ju att endast toppspelare har chans att få medaljen. Men det kanske är det som är meningen? | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-28 23:49 | |
![]() | En sak tycker jag är illa :-) När man har vunnit medaljen i SAOL så ser man det på statistiken. Men går man sen in på böjningslistans statistik och kollar står det att man har haft medaljen även om man inte kanske haft den elefantmedaljen :-P ?!? hur kommer detta sig ? | |
| Preposterous - Ej medlem längre | 2010-10-29 00:45 | |
![]() | Statistiken är universell. Den rullningssiffra som står i denna statistik är en sammanräkning av alla ordlistors rullningar, t.ex. | |
| Guldplate | 2010-10-31 19:42 | |
![]() | Strömavbrott: Regeln om "fegspel" är till för att alla ska kunna få den. Jag hade tex medaljen för någon dag sen. Jag hade i det läget kunnat välja att enbart spela mot spelare med 800 i rating eller lägre. Detta enbart för att jag vet att jag bör slå dom 99 av 100 gånger. På så sätt kan jag behålla medaljen nästan hur länge som helst. Med "fegspel"-regeln så tvingas jag att möta ett mer varierande urval av spelare. Både sämre och bättre. Detta gör att medaljen kan pendla ganska kraftigt mellan låg och högrankade spelare. Nu kan det dock ändå finnas ett övertag bland högrankade spelare men det beror på att man måste vinna för att överta den och ju högre rankade spelarna är desto svårare blir det att ta den ifrån dom... | |
| Irkko_Pirkko | 2010-12-30 11:49 | |
![]() | Det verkar nog inte vara så lätt att få tag på den eftersom samma "ägare" haft den sedan 12 december..... | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-30 16:55 | |
![]() | Saol-medaljen sattes i alla fall på spel senast 25 december. Böjning-medaljen rörde sig så sent som i måndags, men har inte varit ute sedan dess. It-medaljen rör sig inte lika ofta, det är även mindre spelare aktiva där. Ända sedan 6 december. Det finns en Mini-medalj också förstås. Den sattes senast på spel den 26:e. Ibland tvångsvandrar en medalj, om det dröjt "för länge". Hur länge det är, kan variera, och tumregeln finns ej kvar. :) Scrabbleförbundet har nya vandringsdjur varje år, vilket vi inte har på Betapet, men en del av dem kan stå stilla i åratal eftersom innehavaren inte längre spelar: www.scrabbleforbunde...It emid=240 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-31 01:46 | |
![]() | jag fick typ panik av att ha elefantmedaljen | |