Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade63
Mobilspel
Pågående21 607

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rull2005-10-02 22:43
Antal inlägg: 55

Laggproblem
Har ni någon gång varit med om att spelet har hängt upp sig i mitt i en match och du blivit nedkopplad och inte hinner koppla upp igen innan det är för sent?

Mm jag också. Så värdelöst. Spelade en match härom dagen och både jag och min motspelare blev nedkopplade i bröjan av matchen. Skilllnaden var att han hade hunnit lägga ut ett par ord och jag bytt ett par... både blev som sagt nerkopplade och istället för att matchen inte räknas (som det rimligt inte borde göra eftersom att matchen knappt hade påbörjats ens en gång) så gjorde den det och min rating föll med ung 70..:S
 
odin - Administratör2005-10-02 22:55
Antal inlägg: 7442

Det du beskriver är inte lagg, det är helt enkelt att du tappat anslutningen mot servern.

Det kan vara en bugg i serverkoden (därför bör man alltid säga vilket spelrum och tid det skedde). Det kan även bero på att du har en instabil uppkoppling.

När man blir nedkopplad så syns inte alltid detta direkt och det finns tyvärr inget enkelt sätt att lösa det. Man får hålla utkik efter signaler på att man har blivit nedkopplad (t ex att din dragtid blir negativ eller att du inte kan skicka meddelanden).
 
Rull2005-10-02 22:59
Antal inlägg: 55

OK I see. Jo alla de där signalerna känner jag till och de inträffade..problemet var att jag inte kan göra något åt saken ändå. Det jag undrar är om det inte vore bättre att matcher som förstörs av båda motståndarna blir nerkopplade inte skulle påverka ratingen?=)
 
odin - Administratör2005-10-02 23:03
Antal inlägg: 7442

Man kan inte på ett lätt sätt detektera att båda motståndare har blivit nedkopplade ofrivilligt (finns inget sätt alls mig veterligen), finns tyvärr ingen enkel lösning på problemet.
 
Rull2005-10-02 23:16
Antal inlägg: 55

Det har du iofs rätt i...hmm

Stort tack till att du svarar på alla frågor så snabbt, ser att du gör det i största allmänhet också=)
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?