Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-10-31 03:12 | |
![]() | Inlägg som är före sin tid! Detta sker inte så ofta. För att vara mer exakt så sker det nog bara under en timme, en gång om året, och det i skiftet till vintertid. Eftersom inläggen i forumen ordnas efter den tidpunkten som inlägget skrivits så skapas ett litet problem. Det inlägget som skrivs kl 02:48 före vintertidsskiftet kommer som det ska. Fast det inlägget som skrivs 02:41 efter vintertidsskiftet hamnar före inlägget som skrevs 02:48. Här finns visserligen ett ypperligt tillfälle att leka synsk genom att tex kopiera samtliga inlägg som skrivits i denna "osynliga" timme och klistra in dom i förväg. Kanske med en extra kommentar som "Jag ser att Odin kommer att skriva det här kl 02:36..." Fast det kan också skapa en virrig diskussion då man svarar på det som någon frågar i efterhand. Nu kräver jag inga snabba åtgärder eller att ni lägger full fokus på detta. Det är mer en notis jag gjorde ikväll. =) | |
| Snorvalp | 2010-10-31 03:34 | |
![]() | Hahaaahaha :D klockrent! | |
| Smulanbus | 2010-10-31 08:04 | |
![]() | små barn roar sig lätt | |
| Behringer | 2010-10-31 08:34 | |
![]() | För att vara ännu mer exakt skiftade vi till normaltid inatt | |
| Guldplate | 2010-10-31 09:02 | |
![]() | Jag vet inte om det är mer exakt att säga att det är normaltid vi skiftar till istället för att säga vintertid. Båda orden är ju korrekta och timmen dras tillbaka i vilket fall som helst! =) Smulanbus: Att små barn roar sig lätt är väl bara underbart. Det hade varit sorgligt att se tex syrrans 5-åring kräva avancerade upplägg varje gång han ska ha kul. ;-) | |
| garder | 2010-10-31 09:12 | |
![]() | Värre är att hästarna fick frukost en timme för sent idag, fast det var samma tid som vanligt. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-10-31 09:17 | |
![]() | Detta är nog en trevlig bugg att notera (har iofs inte bekräftat den själv). Vi vänner av ordning funderar lite på hur presentationen av inläggen skall utformas i en buggfixad version av forumet. Om man bara ändrar sorteringen så den baseras på universaltid (förutsatt att det inte redan är så nu) så kommer det vara möjligt att skriva i oordning, inlägg kan komma i ordning fram till 02:59 men då följas av ett 02:00 och så vidare. För att lösa presentationsförvirringen kan man lägga till tidszon i alla inlägg, vilket visserligen tar upp lite plats men som inte orsakar brist på dito. En förfinad lösning kan vara att endast ange tidszon de två timmarna mellan 02:00 och 03:00 sista söndagen i oktober varje år. Det kan förstås orsaka störd nattsömn i en årlig jakt på att få göra fina inlägg med tiszon på. :) | |
| Mimikryp | 2010-11-01 06:48 | |
![]() | Jag noterade samma sak när det gällde sms:en i min mobil... Jag undrade varför svaren plötsligt kom mitt i konversationen, men så kom jag på att jag hade ställt om tiden. :-/ | |
| Ckur | 2010-11-01 07:15 | |
![]() | För några år sedan var jag mitt uppe i slutskedet av en förlossning när klockan ställdes tillbaka en timme. Gissa om förlossningsjournalen ser märklig ut?! :D | |
| Behringer | 2010-11-01 07:35 | |
![]() | Vintertid torde innebära att klockan skulle ställas tillbaka en timme i förhållande till hur det är nu. Hur gör krogar som stänger kl 3 ? | |
| Guldplate | 2010-11-01 08:55 | |
![]() | Ckur: Spontant så tänkte jag att du bör kunna räkna en timme av värkar som inbillningsvärkar. =) Behringer: Dom har öppet en timme till då klockan går från 2 till 2. (har svårt att se att någon krog inte skulle ta chansen att tjäna de där extrapengarna) | |