Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2010-11-11 10:31 | |
![]() | Spelarstatistik (-historik)..? När jag kollar på listan över de motståndare jag haft saknas (minst) en person där. Det är en person som finns på min kompislista och som jag spelat minst tjugo (men säkert närmare fyrtio) matcher mot. Det var dock ett par år sedan sist. Därför undrar jag om gammal statistik liksom försvinner efter ett tag..? | |
| Prytte | 2010-11-11 10:33 | |
![]() | Statistik äldre än 18 månader tas bort. | |
| Mimikryp | 2010-11-11 11:42 | |
![]() | Aha. Så då stämmer inte heller antalet motståndare? För om de inte finns med i listan borde de ju inte räknas heller? *filurar* | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-12 21:57 | |
![]() | Ja, antalet motståndare under statistikfunktionen "Motståndare" visar antalet man mött de senaste 18 månaderna. Under "Rullningar" finns på samma vis endast de rullningar man gjort de senaste 18 månaderna. | |
| Bobelix - Ej medlem längre | 2010-12-04 21:45 | |
![]() | Det här har ju lite med statistik att göra. Men jag efterlyser en funktion som gör att man kan anteckna om motståndaren så att denna anteckning syns i spelrummet. För egen del spelar det inte nån större roll om jag vinner, jag spelar det för att detta är kul. Däremot finns det vissa moment i taktik som andra lirare har som gör att spelet tappar värde. (Jag talar om extrem låsning och segspel) Folk får givetvis spela hur de vill, men genom att kunna ha en anteckningsfunktion skulle man då kunna sortera om & ut bland vissa motståndare vars spelsätt man inte diggar. Förlorar mycket hellre mot någon som vågar sig på och öppnar upp, likt en själv. Det gör det bara till en större utmaning och där jag också anser det vara ordutvecklande :) | |
| med | 2010-12-04 22:06 | |
![]() | Vaddå anteckna?? | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-04 23:45 | |
![]() | Du kan väl före dina egna anteckningar om detta, utan att det nödtvunget ska vara en "funktion" för Betapet att hålla med? Om du tycker att någon segspelar är det väl bara att skriva det i spelrumschatten i så fall, och hoppas att du lyckades göra det på ett sådant sätt att du inte får kontot avstängt. | |
| Bobelix - Ej medlem längre | 2010-12-05 18:13 | |
![]() | Det är inte så att jag vill sitta med ett block där man skrivit ner detta och sen försöka se och avgöra på 5-10 sekunder om personen finns där. Det är en enkel funktion att fixa. Du kan se hur många vinster, förluster, namn & även skriva till personen inne i ett spelrum. Men om det bara är jag som tycker att man borde kunna göra lite anteckningar och att det i så fall syns i spelrummet så lär det ju inte bli av. :) Och varför ska jag säga sånt i spelrumschatten? Den jag tycker är dryg, finns det säkert nån annan som tycker är galet nice att lira mot. Syftet med anteckningar handlar inte om att hänga ut folk. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-12-07 13:10 | |
![]() | Men jag efterlyser en funktion som gör att man kan anteckna om motståndaren så att denna anteckning syns i spelrummet. Ovanstående tolkade jag som att du ville att din anteckning skulle synas för alla i spelrummet, en kanske inte alltför frikostig tolkning, även om jag missuppfattade. | |
| Trolsa | 2010-12-16 19:07 | |
![]() | Jag tycker bobelix har rätt. Funktionen kan finnas vid en liten tillvals funktion som man kan "sätta" på varje spelar nick. Att sätta en flagga på en viss person där man skriver vad man vill, tex: "spelar segt", "långa ord" osv... Många poker siter har de här funktionerna där jag skriver ner deras spelstil som jag lagt märke till...inför nästa gång. Det handlar inte om att hänga ut folk eller något, utan bara en "note-to-self" sorts grej.. Vad tror moderatorerna om den idén? | |
| monk - Administratör | 2010-12-16 20:08 | |
![]() | Trolsa: Vi ska fundera på det, men kan inte lova något... | |