Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 193

Forumkategorier

Användare Inlägg  
abc987 - Ej medlem längre2010-12-28 13:29
Antal inlägg: 16

Neka-funktionen???
Varför fungerar inte den?

OneW2010-12-28 13:30
Antal inlägg: 1207

markera personen och klicka sen på neka.

OneW2010-12-28 13:32
Antal inlägg: 1207

34 trådar i ämnet när man söker på neka i forumet.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2010-12-28 16:04
Antal inlägg: 4814

Det finns även några trådar från den tiden det hette "sparka". Här är en av de äldsta:
www.betapet.se/forum...re adid=638

Eftersom det nu gått fem år, kan man nog konstatera att det inte kommer att läggas in ett förklarande felmeddelande som dyker upp när man inte markerat någon. :)

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-12-28 16:09
Antal inlägg: 5801

Nej, det behövs ju inte för det finns alltid någon som öppnar en tråd om det. ;)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2010-12-28 16:17

Ja, det är kanske lite av en trygghet att allt inte står uttryckligen och curling-framsopat.

mina1112010-12-28 16:23
Antal inlägg: 85

Nu har ju jag varit med här ett tag men jag vet när jag var ny då var det inte så lätt med allt här.
Exempelvis detta med nekaknappen, att man skulle markera spelaren som ringt på, jag fick av en slump reda på det, är inte så lätt att veta när man är ny. Ock samma med att söka efter gamla trådar.
Inte kul att bli påhoppad när man undrar över nåt, inte kunde väl ni alla andra här allt om detta spel och hur det gick till när ni började spela här.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2010-12-28 16:25
Antal inlägg: 5801

Mina111: Nej, det är inte lätt att veta allt när man börjar. Men man kan göra som man alltid gör när man öppnar ett nytt spel ur förpackningen. Man läser instruktionerna. Sen är det inte så svårt. :)

mina1112010-12-28 16:26

Nu var det inte riktat till alla er här i denna tråd utan i allmänhet. Det är ofta man får ett ironiskt svar när man undra över nåt och att man ska söka och alltid nån som just påpekar att det minsann finns si o så många trådar i ämnet.

mina1112010-12-28 16:31

Ja så klart att man ska läsa instruktionerna men det är ialla fall nåt man inte får riktigt klart för sig och så frågar man och det är då som det kan vara jobbigt att vara ny. För man frågar som sagt alltid om nåt som ju redan är uppe i nån tråd nånstans. och då är det ju bra om det bara är nån som svarar och sen är det bra med det.
Missförstå mig inte, jag menar inget illa med det jag skriver utan jag vill bara påtala att det är mycket att ha reda på som ny.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2010-12-28 20:13

När vi ändå är inne på ämnet: Det finns fler nyttiga instruktioner som saknas, och som dessutom fanns förr i tiden, på väl synlig plats direkt i spelet. Jag kan citera en skärmdump från 1 juni 2006 av vårt favoritspelrum:

"Välkommen till spelrummet Giraffen!" (fetstil)
"Det här rummet är öppet för allmänheten. För att börja spela kan du skapa ett nytt spel eller ansluta till ett spel genom att klicka på en ledig plats."

Det händer ganska ofta att det dyker upp frågor i chatten som förr besvarades av detta. Kanske såg inte alla den texten, men troligen var de fler än de är nu eftersom den inte är kvar. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?