Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 674 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jesper77 | 2006-07-11 16:48 | |
![]() | Skriva in ord med tangentbord Hej på er. Jag har letat forum och de vanliga frågorna men inte hittat en kommentar till det här. Det vore otroligt bra om man kunde skriva in ord med tangentbordet istället för att dra alla bokstäver till rätt plats med musen. Man borde kunna markera en ruta på planen, växla mellan lodrät och vågrät skrift och sen bara skriva det ord man vill lägga. Eventuella blanktecken kan då kopplas till rätt bokstav automatiskt när man skriver. När man löser kosord på www.korsord.se så gör man på det här sättet (utom blanktecken såklart). Jag är grymt imponerad av er som spelar snabbare än snabb. Bara att dra bokstäverna till rätt platser brukar ta merparten av min tid och inte att tänka ut vad jag ska skriva. Hur gör ni? Jag vet att man kan radda upp bokstäver och sedan klicka på de rutor man vill ha dem, men att kunna mata in via tangentbordet vore ovärderligt. Finns det några planer på sån funktionalitet? Vad tycker ni andra? | |
monk - Administratör | 2006-07-11 20:55 | |
![]() | Hej jesper, Det går redan nu att lägga ut bokstäverna med tangentbordet. Du håller bara muspekaren på spelplanen där du vill lägga ut bokstaven och sen trycker du på bokstaven på tangentbordet. Ibland kan detta krångla lite, men läs i "vanliga frågor" så ser du hur man ordnar detta. | |
jesper77 | 2006-07-12 01:15 | |
![]() | Jo, i det vanliga frågorna finns ett inlägg om att det är problem att skriva med tangentbordet, men inte hur man gör det till att börja med. Nu fick jag det att fungera. Tack för förtydligandet monk. Jag tycker ändå att det vore otroligt värdefullt att bara kunna släppa musen helt när man spelar. Som det är nu så måste man flytta på markören för att sedan placera ut bokstäverna med tangenterna... man skulle behöva tre händer. Mitt förslag skulle vara att man kunde flytta runt en markör med piltangenterna, skriva och sudda med tangentbordet samt byta riktning med mellanslag. Om man skriver en bokstav som man inte har men om man har en blank bricka så konverteras den automatiskt till den nya bokstaven. Man kanske till och med skulle kunna rensa brädet med escape. Finns det fler än jag som tycker att detta skulle underlätta spelet mycket? | |
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-07-12 11:14 | |
![]() | Har inte hunnit experimentera med TAB-tangenten, men upptäckte igår att det dyker upp en gul ruta när man trycker den. Nån som vet mer? Hur ska man kunna styra en blank/jokerbricka från tangentbordet? | |
jesper77 | 2006-07-12 15:03 | |
![]() | Man kan styra detta genom att bara skriva in en bokstav som man inte har. Jokerbrickan kan då automatiskt konverteras till den bokstaven. Den behöver inte fastna som den här bokstaven och man skulle fortfarande kunna skriva in ytterligare en annan bokstav och den byter tills man verkligen har bestämt sig och lagt brickan. Som jag har tänkt det skulle man väldigt snabbt och effektivt kunna styra hela betapetspelet utan att röra musen alls. Tab kännde jag inte heller till, jag får leka lite. | |
simone_gc | 2006-09-09 22:20 | |
![]() | Själv brukar jag lägga ut brickorna medan det är motspelarens tur. Försöker också tänka ut en reserv, ifall motståndaren lägger sitt ord där jag tänkt :) | |
Cassano | 2006-09-10 10:51 | |
![]() | simone - så gjorde jag också ett tag, men jag fick för mig att om jag gjorde det så var sannolikheten betydligt större att moståndaren la just där, så det slutade jag med :)) | |
kalleskalle | 2014-10-20 17:30 | |
![]() | Självklart bör man kunna spela med tangentbordet, Jespers förslag på hur det ska gå till är ju utmärkt. Hoppas att det fixas snart. Musarm är ju ett vanligt problem nuförtiden, och det är väldigt enkel programmering att få det att funka. | |