Spelrum
Giraffen44
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 105

Forumkategorier

Användare Inlägg  
moni1112011-04-27 21:23
Antal inlägg: 2

Felbedömning
Jag får inga poäng även om jag var 200 poäng bättre, varför?

Därefter pausade min motspelare till de fem minuterna passerade, älltså borde jag få poäng. Varför fick jag inga?

Lasse Pöysti2011-04-27 21:24
Antal inlägg: 34

Orank?

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2011-04-28 13:26
Antal inlägg: 3488

Om man ökar eller minskar i rating när man vinner beror helt och hållet på hur bra man förutsätts vara i förhållande till sin motståndare. Om du vinner med 200 poäng och går +-0 så betyder det att båda spelade helt enligt sin rating.

Den som har t ex 2000 i rating och spelar mot en som har 500 förutsätts ta väldigt mycket mer poäng och därför kan den med 500 i rating öka i rating även om den förlorar. På samma sätt kan man förlora i rating trots att man vinner.

Och sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att pausa till de fem minuterna försvinner. Menar du att motspelaren passade sig ut eller gav upp? Om din motspelare på ett eller annat sätt avbröt matchen så blir det ingen ratingförändring för någon av er om ställningen mellan er var sån att din motspelare skulle ha ökat i rating om matchen hade avslutats korrekt.

Så svaret på din fråga, utifrån den information du ger, blir att du vann helt enkelt inte tillräckligt stort för att kunna öka i rating i något av fallen.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?