Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 066

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apajävel2011-05-30 12:22
Antal inlägg: 572

Om rullningar
Jag skulle tycka att det var roligt om poängen vid rullningar kunde utvecklas lite. Jag tänkte då på om man rullar flera gånger i rad, då hade det varit kul om man fick +50 första gången, +75 andra, +100 tredje osv. Vad tror ni?

slånbär2011-05-30 14:45
Antal inlägg: 5539

Poängen spelar ingen roll alls tycker jag när man rullar. Gillar man få höga poäng då kan man ju spela slumpat bräde bara. Jag har rullat flera i rad rätt många gånger ,tror fyra i rad är det mesta men tre gånger i rad händer ju då och då om man är multirullare. Men för min del är det själva rullen i sig som är det roliga inte poängen.Jag kollar oftast inte ens vad det står eller vem som vinner-det är inte intressant för mig.

white rhino2011-05-30 14:59
Antal inlägg: 102

smaken som baken

Proserpina - Ej medlem längre2011-05-30 15:12
Antal inlägg: 285

ja vilken tur

vulcan2011-06-01 15:31
Antal inlägg: 7666

Jag är ganska konservativ när det gäller Scrabble, inte minst när det gäller att avvika från de etablerade spelreglerna. En progressiv rullningspoäng skulle det kanske vara nån poäng med om det fanns ett särskilt skicklighetsmoment inbyggt i att rulla flera gånger i rad. Men så är det ju inte. Tvärtom så ligger en del av skicklighetsmomentet kring rullandet i den s.k. brickbalanseringen: Att spara brickor på stället som ökar mina chanser att kunna lägga ett bra drag nästa gång. När man rullar så tömmer man dock sitt brickställ och vilka sju nya brickor man får är helt styrt av slumpen.

(Det är iofs möjligt att jag är lite extra tjurskallig i frågan efter att Frank-programmet häromdan passade på att rulla 4 ggr i rad (!) mot mig när vi spelade :-) )

ingrid72011-06-14 15:58
Antal inlägg: 46

Det är nog roligt för dom som är bra på att rulla.
Jag rullar aldrig så för mig spelar det inte så stor roll egentligen.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?